Zapraszam na mój blog.
Tu dzielę się moją wiedzą i doświadczeniem na temat budowania marek. Jestem praktykiem marketerem. Mam nadzieję, że znajdziesz tu ciekawe wpisy, które pozwolą Ci szybciej i skuteczniej budować marki firm.
Najczęściej piszę o tym:
- po co firmy dbają / kształtują marki pracodawcy / marki korporacyjne?
- na co trzeba zwrócić szczególną uwagę budując markę?
- z jakim skutkiem firmy prowadzą działania employer brandingowe i jak je oceniają?
- w jakiej kolejności prowadzone są działania brandingowe i dlaczego kolejność ma znaczenie?
- jak zaplanować i przeprowadzić badania opinii wśród pracowników dotyczące satysfakcji, zaangażowania, kultury organizacji czy postrzegania atrakcyjności pracodawcy
W 2023 roku moimi przemyśleniami dzielę się z odbiorcami moich newsletterów. Pracuję też nad nowymi kursami online. A jako konsultantka biznesowa pomagam firmom przygotować i przeprowadzić badania satysfakcji, zaangażowania pracowników jak również kultury organizacji i jej wpływu na markę pracodawcy. Ponadto pomagam opracować strategię marki i strategię komunikacji marki.
Zapisz się na mój newsletter, który wysyłam 2 razy w miesiącu, bym mogła powiadomić Cię o moich nowych projektach. Poznaj mnie lepiej.
Odwiedź mój sklep z kursami online.
ESG jako narzędzie strategii employer brandingu
ESG jako atrybut atrakcyjnego pracodawcy i element strategii employer brandingowej? W 2023 roku po raz pierwszy 3.500 największych publicznych firm w Polsce złoży sprawozdanie niefinansowe, w których opisze swoje praktyki ESG. To efekt unijnej decyzji podjętej w listopadzie 2022 roku, która...
Corporate PR – jak pomoże Ci wykreować wizerunek pracodawcy
Poznaj moc corporate PR i zadbaj o komunikację zewnętrzną firmy Działania Corporate PR mogą skutecznie pomóc w kształtowaniu wizerunku firmy jako pracodawcy. Jak - czytaj dalej. Kiedyś działania tzw. PR korporacyjnego (lepiej chyba mówić o PR firmowym) koncentrowały się przede wszystkim na...
Jak czerpać radość z pracy
Jak czerpać radość z pracy to ciekawa pozycja dla tych, którzy szukają wskazówek jak uzdrowić kulturę organizacyjną. Autor - Bruce Daisley - zawarł 30 propozycji, choć żadna z nich nie jest nowa, znajdziesz je w innych opracowaniach to i tak warto spojrzeć na nie na nowo. Te pomysły pogrupował w...
Zarządzanie szczęśliwym zespołem
Zarządzanie szczęśliwym zespołem to tytuł książki Jurgena Appelo. Na początek pytanie - czy da się zarządzać ludźmi? Im dłużej żyję i mam bogatsze doświadczenie, tym mniej zgadzam się z opinią, że można zarządzać drugą osobą. Tytuł książki wprowadza w błąd już na samym początku. Nie da się...
Archetypy a wizerunek pracodawcy
Archetypy a wizerunek pracodawcy Najpierw czym są archetypy? To zbiór mitów opisujących zachowania wybranych typów bohaterów. W zależności od autora nazwy archetypów mogą się różnić. Zazwyczaj jest ich 12. Archetypy wychodzą się z teorii osobowości Carla Junga. Duży wpływ na teorię...
Persona idealnego kandydata
Persona kandydata Co to takiego? To opis idealnego kandydata, którego pracodawca chce pozyskać do firmy, zrekrutować. Stworzenie persony kandydata to pierwszy krok, który trzeba tworzyć jeśli pracodawca chce chce realizować: kampanie wizerunkowe kampanie rekrutacyjne Jednak w zależności od...
Mierniki kampanii employer brandingowych
Mierniki kampanii employer brandingowych Pytanie o mierniki, sposób oceny skuteczności kampanii wraca systematycznie. Nie ma jednego wskaźnika, który odpowie na pytanie – jak oceniamy zrealizowane działania employer brandingowe, ale możemy wskazać mierniki odpowiednie do wybranego rodzaju...
Jak zadbać o wizerunek pracodawcy?
Jak zadbać o wizerunek pracodawcy? To kluczowe pytanie związane z działaniami employer brandingowymi zewnętrznymi. To także korzyść jaką oczekuje pracodawca, który chce wyróżnić się na rynku pracy. Czym jest wizerunek? To suma opinii, skojarzeń i wyobrażeń na temat danego pracodawcy. Opinie...
Mądrość tłumu
Mądrość tłumu to tytuł książki Jamesa Surowieckiego, który zebrał wiele ciekawych raportów z badan społecznych na temat tego jak ludzie zachowują się w tłumie. Autora zainteresowały 3 grupy sytuacji:👉 kognitywne (np. jaki będzie wynik meczu piłkarskiego)👉 koordynacji (np. jaki usprawnić ruch...
Oczekiwania kandydatów i pracowników wobec pracodawców
Oczekiwania kandydatów i pracowników wobec pracodawców W 2022 roku przeprowadziłam 2 ważne badania – –na temat atrybutów atrakcyjnego pracodawcy i na temat zachowań menedżerów, które dostarczyły wielu cennych wskazówek jak lepiej kształtować wizerunek i markę pracodawcy. Badania te pokazały...
Korposzczury – recenzja książki
"Korposzczury" Dana Lyonsa - recenzja książki Oto książka, która otwarcie krytykuje kulturę start-upów. Pokazuje słabe strony, wręcz destrukcyjne oblicze nowoczesnego kapitalizmu, którego jedynym celem jest zdobycie fortuny dla właścicieli i założycieli. Tym samym autor dołącza do grona...
Jak oceniamy swoich przełożonych / swoje przełożone?
Jak oceniamy swoich przełożonych / swoje przełożone? Odpowiedź na to pytanie dostarcza raport z badania ankietowego przeprowadzonego w lipcu 2022 roku. W badaniu tym pracownicy ocenili zachowania swoich szefów i szefowych. Respondenci odpowiedzieli na 12 pytań zamkniętych. Dlaczego oceniamy...