
JAK ZBADAĆ
KULTURĘ ORGANIZACJI
TWOJEGO PRACODAWCY?
⇒ Jeżeli jesteś HR-owcem w firmie MSP (małej, średniej),
odpowiadasz m.in. za komunikację wewnętrzną lub zewnętrzną, rekrutację,
zastanawiasz się jak wzmocnić lub zmienić kulturę organizacji,
by sprzyjała budowaniu obopólnie korzystnych więzi między pracodawcą i pracownikami,
budowaniu zgranych i zaangażowanych zespołów,
które będą realizować cele biznesowe firmy.
⇒ Jeżeli chcesz samodzielnie nauczyć się jak przeprowadzić badania
kultury organizacji, by na tej podstawie podejmować bardziej efektywne decyzje,
⇒Jeżeli jednak trapią Cię wątpliwości, nie wiesz jak zabrać się do tego zadania i
masz dużo innych obowiązków, a czas szybko płynie,
nie wiesz jakie informacje są ważne i skąd je brać,
ani nie wiesz jak interpretować zebrane materiały,
nie wiesz jakie działania zaradcze podjąc,
to ta oferta jest właśnie dla Ciebie.
Praktyczna wiedza
Gotowe szablony
Otrzymujesz gotowe kwestionariusze do badań ilościowych i 4 gotowe scenariusze badań jakościowych.
Przyjazna formuła zajęć
Najpierw testujesz sposób badania, potem podejmujesz decyzję które badania jest dla Twojej organizacji optymalne.
JAK ZBADAĆ KULTURĘ ORGANIZACYJNĄ
TWOJEGO PRACODAWCY?
Możesz wziąć udział w 3-dniowym warsztacie online,
w trakcie którego zostaną omówione kwestie związane z badaniami kultury organizacyjnej,
sprawdzisz z badaczami swoją wiedzę i otrzymasz odpowiedzi na swoje pytania.
Co oznacza udział w 3-dniowym warsztacie?
- Decydujesz się na udział w 3-dniowym warsztacie, który potrwa 3 x 5 godzin dziennie.
- Spotkanie jest online – prowadzone na platformie TEAMS lub LIVEWEBINAR (nie musisz ściągać żadnego oprogramowania, otrzymasz link do spotkania, by do nas dołączyć)
- W warsztacie weźmie udział od 6 do 12 osób
- Warsztat poprowadzą: Julita Dąbrowska i Marcin Łączyński.
- Program warsztatów obejmuje:
- Wstęp: Po co badamy kulturę organizacji?
- Jak możemy badać kulturę organizacji z wykorzystaniem kwestionariuszy?
- Symulacja biznesowa – jakie informacje można otrzymać w wyniku badania ilościowego
- Omówienie kwestionariuszy badania kultury organizacji:
- według Kima Camerona & Roberta Quinna (tzw. wartości konkurujących)
- autorskiego opracowanego przez trenerów: Julitę Dąbrowską i Marcina Łączyńskiego (badanie wpływu kultury organizacji na markę pracodawcy)
- Omówienie narzędzi do badania jakościowego kultury organizacji
- obserwacje
- wywiady indywidualne i grupowe
- desk research (analiza dokumentów online i offline)
- eksperymenty
- Jak wyciągać wnioski z badań, jaki błędów unikać?
- Sesja pytań i odpowiedzi
POZNAJ BADACZY-TRENERÓW

Julita Dąbrowska
- ekspertka marketingu, PR, employer brandingu z ponad 25-letnim doświadczeniem,
- autorka dwóch bestsellerów „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”,
- absolwentka studiów doktoranckich w ALK oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRIO,
- przeprowadziła ponad 80 wywiadów z top menedżerami firm w Polsce,
- autorka raportu „Co czeka firmy w Polsce w 2020 roku” opracowanego na zlecenie Stowarzyszenia Interim Managerów w grudniu 2017 roku,
- autorka raportu z badania jakościowego 7 polskich software house’ów, opublikowanego w czerwcu 2019 roku, w którym opublikowano nowy model marki pracodawcy,
- doświadczony trener, ponad 6000 godzin szkoleniowych, wykładowca akademicki w ALK, SWPS, UE w Poznaniu i Uczelni Łazarskiego

Marcin Łączyński
- socjolog, medioznawca, statystyk,
- wykładowca akademicki UW,
- autor dwóch książek: „Metody Badania Wizerunku w Mediach” oraz „Gry szkoleniowe. Praktyczny Przewodnik”,
- od 2013 roku współpracujący z Julitą Dąbrowskiej, czego efektem są przeprowadzone badania satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz kultury organizacji firm sektorów FMCG, produkcji, branży medialnej
Poznaj opinie moich klientów!
W swojej firmie Kalitero zgromadziła ogromne doświadczenie, prowadząc dziesiątki projektów marketingowych i PR. Autorka dwóch świetnych książek: “Employer Branding. Marka Pracodawcy w Praktyce” oraz “Praktyka Employer Brandingu. Rozmowy z Menedżerami” i wielu autorskich szkoleń na tematy między innymi strategii marki. W dobie rewolucji cyfrowej rozwija nowe projekty z pasją i wyznacza wysokie standardy, na czym korzysta branża Employer Branding w Polsce.
Badanie Julity Dąbrowskiej obraca się wokół zagadnień kultury organizacji i marki pracodawcy. Podejście zakładające przeprowadzenie wywiadów pogłębionych z przedstawicielami wybranych firm wpisuje się w często stosowany schemat badawczy, kiedy to w pierwszym etapie odtwarza się siatkę pojęciową adekwatną do specyfiki badanej zbiorowości, identyfikuje pewne klasy zjawisk oraz naturę powiązań pomiędzy nimi. W tym ujęciu przeprowadzenie badania o charakterze jakościowym pozwala stworzyć podstawy do ewentualnych późniejszych badań o charakterze ilościowym, które dostarczą danych i wniosków uogólnianych na zdefiniowaną zbiorowość firm. Jest także niezbędnym etapem poprzedzającym prace nad kwestionariuszem (narzędziem do badania ilościowego), tak aby zawierał adekwatne pytania jak również trafne propozycje kafeterii odpowiedzi. Ma to znaczenie dla wartości uzyskanych finalnie wyników a zarazem sprawi, że uczestnicy – przedstawiciele firm – będą mieli poczucie, iż badacz zadał sobie trud zrozumienia specyfiki ich działalności. Prowadzenie badań jakościowych umożliwia zidentyfikowanie odrębnych elementów służących do opisu badanego zjawiska (tu np. czynników kształtujących markę pracodawcy, kluczowych wartości firm). Ich wyodrębnienie nie byłoby możliwe bez pogłębionych wywiadów, które – dzięki narracyjnej formie – dostarczyły rozbudowanych informacji o sposobie funkcjonowania firmy. Zgodnie z metodyką analizy danych jakościowych, informacje te zostały poddane kodowaniu, tak aby możliwe było wyodrębnienie pewnych wspólnych kategorii (jak np. cele – wartości – przywództwo – sposoby współpracy) oraz zidentyfikowanie ew. elementów powtarzających się (np. kluczowych wartości). Postulowany na podstawie badania jakościowego model marki pracodawcy opracowany przez Julitę może zostać następnie poddany ilościowej weryfikacji, jego elementy mogą zostać dodatkowo doprecyzowane, będzie też miejsce na ewentualne uzupełnienie modelu o aspekty, które mogą pojawić się w szerzej zakrojonym badaniu. Niewątpliwie, przeprowadzone badanie jakościowe nakreśliło obiecujący obszar dla dalszych studiów.
Kurs pozwolił mi nie tylko uporządkować sobie plan działań, który zaczyna się od podstaw, ale dostarczył wielu narzędzi dzięki którym moja współpraca z klientem w obszarze budowania jego marki pracodawcy będzie bardziej profesjonalna, a działania mocno aktywujące i zdecydowanie skuteczniejsze.
Niniejszym udzielamy referencji firmie Kalitero reprezentowanej przez Panią Julitę Dąbrowską, która na zlecenie Stowarzyszenia Interim Managers (SIM) zrealizowała badanie „Co czeka firmy w Polsce w 2020?”. Zadanie powierzone Pani Julicie Dąbrowskiej zostało wykonane z zachowaniem należytej staranności i ustalonych terminów. Na szczególne podkreślenie zasługują wysokie kompetencje Pani Julity w zakresie analizy danych i trendów rynkowych oraz wyciąganiu wniosków.
Jeżeli chodzi o Employer Branding oraz EVP, Julita jest moim zdaniem absolutnym autorytetem i najlepszym fachowcem na polskim rynku, a przy tym świetnie się z nią pracuje. Szczególnie polecam kursy i eventy organizowane przez Julitę, zawsze dostajemy maksimum treści w przystępnej formie i bardzo dobrej cenie!