Specjalista ds. employer brandingu powinien stale uzupełniać swoją wiedzę, by czerpać inspiracje do inicjowania i realizowania nowych projektów związanych z budowaniem marki pracodawcy.
W księgarniach, także tych online, jest wiele pozycji, po które warto sięgać. Ja dostaję e-maile od HR-owców z pytaniami co warto czytać. Dlatego też przygotowałam własną subiektywną listę książek, szczególnie polecaną specjalistom employer brandingu, którą będę stale uzupełniać. Oto ona:
(lista alfabetyczna, według tytułów)
- „Brand from the inside” – Libby Sartain, Mark Schumann
- „Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru” – Judith Leary-Joyce
- „Buntownicy” – Adam Grant
- „CEO – dyrektor do spraw zaangażowania” – John Smythe
- „Chcieć, móc, potrafić” – Ewa Jochheim, Iwona Kokoszka
- „Corporate reputations, branding and people management” – Graeme Martin, Susan Hetrick
- „Czarny łabędź” – Nassim Taleb
- „Doktryna jakości” – Andrzej Blikle
- „Dopasowanie człowiek-organizacja i tożsamość organizacyjna” – Joanna Czarnota-Bojarska
- „Dziewięć kłamstw o pracy” – Marcus Buckingham, Ashley Goodall
- „Ekonomia wdzięczności” – Gary Vaynerchuk
- „Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku” – Marek Kozłowski
- „Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy” – Katarzyna Wojtaszczyk
- „Empowered” – Josh Bernoff, Ted Schadler
- „HR Marketing” – Caroline Welsing
- „Humanistyczne wartości zarządzania” – Józef Penc
- „Inspirująca komunikacja” – Kevin Murray
- „Komunikacja wewnętrzna krok po kroku” – Bill Quirke
- „Korporacja” – Joel Bakan
- „Kultury i organizacje” – Geert Hofstede
- „Ludzie” – Tom Phillips
- „Ludzie z poczuciem celu” – Kevin Murray
- „Made to stick” Cheap Heath, Dan Heath
- „Małe wielkie sprawy” – Tom Peters
- „Marka przywództwa” – Dave Ulrich, Norman Smallwood
- „Marketing 3.0” – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan + „Marketing 4.0”
- „Mądrzej, szybciej, lepiej” – Charles Duhigg
- „Mechanizmy władzy w biznesie” – David J. Lieberman
- „Narratologia” – Paweł Tkaczyk
- „Na przekór stereotypom” – Ricardo Semler
- „Nowe zasady marketingu i PR” – David Meerman Scott
- „Obrazy organizacji” – Gareth Morgan
- „Od dobrego do wielkiego” – J. Collins + inne książki jak „Wizjonerskie organizacje”, „Wielcy z wyboru”
- „Podróż menedżera” – Robert Zegar, Ewa Lewczak
- „Potęga dobrej komunikacji w zespole” – Edgar Schein
- „Po drugie klient” – Hal Rosenbluth, Diane McFerrin Peters
- „Pokolenie X” – Douglas Coupland
- „Po pierwsze: złam wszelkie zasady” – Marcus Buckingham, Curt Coffman
- „Potęga wartości” – Agata Stachowicz-Stanusch
- „Praca rządzi” – Laszlo Bock
- „Pracować inaczej” – Frederic Laloux
- „Przyciąganie talentów” – Mark Miller
- „Sekrety storytellerów” – Carmine Gallo
- „Sensotwórczość” – Joanna Heidtman, Piotr Piasecki
- „Siła nawyku” – Charles Duhigg
- „Taka praca nie ma sensu” – Tony Schwarzt
- „The employer brand” – Simon Barrow, Richard Mosley
- „The HR value proposition” – Dave Ulrich, Wayne Brockbank
- „Taking brand initiative” – Mary Jo Hatch, Majken Schultz
- „To jest marketing” – Seth Godin
- „Trzy oblicza menedżera” – Andrzej Koźmiński, Monika Kostyra, Mary Jo Hatch
- „W poszukiwaniu doskonałości w biznesie” – Thomas Peters, Robert Waterman
- „Wprowadzanie zmian w organizacji” – Bert Spector
- „Zarządzanie” – Henry Minztberg
- „Zarządzanie emocjami” – Marcin Krokowski, Piotr Rydzewski
- „Zawód: zwycięzca” – Vadim Makarenko
- „Znajdź swoje dlaczego” – Simon Sinek
Polecam Twojej uwadze dwie moje książki
„Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” – z 2014 roku, wyd. Słowa i Myśli, nakład drukowany wyczerpany, dostępny e-book – LINK
„Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami” – z 2016 roku, wyd. Kalitero, możesz kupić online – LINK

Nazywam się Julita Dąbrowska
Dziękuję, że mnie odwiedziłaś /łeś. Odkrywam to coś, co czyni markę Twojego pracodawcy wyjątkową. Prowadzę badania ilościowe i jakościowe, by w na podstawie rzetelnych danych odkryć odpowiedź na pytanie – dlaczego warto pracować akurat w Twojej firmie. Pomagam opracować strategię employer brandingową, w tym zdefiniować tzw. EVP. Doradzam i szkolę. Poznaj moje kursy online.