Polecam książki dla menedżerów

 

Zrób sobie prezent. Spójrz na rekomendowaną przeze mnie listę książki, wybierz coś dla siebie.

Nowości 2023 roku:

Ideaflow – Przepływ pomysłów jako siła napędzająca każdy biznes – Jeremy Utley, Perry Klebahn 

Jeśli tylko słyszałeś o d.school działającej przy Uniwersytecie Stanforda, to z pewnością wiesz, że jej celem jest znajdywanie rozwiązań praktycznych, poszukiwanie inspiracji i eksperymentowanie. W książce tej znajdziesz sprawdzoną strategię generowania i komercjalizowania pomysłów, które zostały już przetestowane w dobrze znanych międzynarodowych firmach jak  Microsoft, Michelin czy Hyatt. Książka pomoże ci przezwyciężyć status quo, poradzić sobie z rozczarowaniem, zmniejszyć zagrożenia ze strony konkurencji i uwolnić kreatywny potencjał twojego zespołu. Nie musisz czekać na natchnienie. Zamiast tego możesz stać się mistrzem ideaflow.

Możesz ją kupić online TUTAJ.

 

Kierunek Metaverse – Andrzej Horoch

Internet taki, jaki znamy, przestaje nam wystarczać. Rynek komputerów i smartfonów się rozwija. Przepustowość internetu rośnie i rośnie nasza chęć, żeby nie być już tylko jego biernymi użytkownikami. Chcemy komentować to, co widzimy, i zostać twórcami treści cyfrowych. To ostatni dzwonek, żeby wyróżnić się wykorzystaniem nowych technologii – zanim wszystko w końcu stanie się standardem. Jeśli twoja firma nie będzie stosować nowoczesnych rozwiązań, przestanie być konkurencyjna. Wprowadzanie innowacji wymaga odwagi, pomysłowości i odpowiedniego przygotowania oraz dostrzeżenia, na jakim etapie cyfryzacji jest twoja firma. Z książki „Kierunek metaverse” możesz korzystać trochę jak z internetu, czyli przeglądać interesujące cię fragmenty, eksperckie podsumowania, definicje czy ciekawostki. To zdecydowanie pozycja obowiązkowa na półce każdej innowatorki i każdego innowatora.

Możesz ją kupić online – TUTAJ. 

 

Odpuść – Anne Duke

Annie Duke, ekspertka w dziedzinie podejmowania decyzji, porządkuje i wyjaśnia błędy poznawcze, które powstrzymują nas przed wycofaniem się z projektów skazanych na niepowodzenie, oraz oferuje praktyczne strategie zakończenia we właściwym czasie różnych przedsięwzięć – własnej firmy, kariery, inwestycji czy związku. Psychologicznie mamy skłonność do robienia różnych rzeczy za wszelką cenę – szczególnie wtedy, gdy mocno się w to zaangażowaliśmy lub sporo poświęciliśmy. Jednak pozostawanie na niewłaściwym kursie to po prostu strata czasu, energii i pieniędzy, które można spożytkować lepiej. Podjęcie mądrej decyzji o tym, kiedy zrezygnować, jest jedną z podstawowych umiejętności, która odróżnia ludzi odnoszących sukcesy od tych, którym się to nie udaje. To dlatego zwycięzcy często rezygnują.

Możesz ją kupić online – TUTAJ. 

 

O zarządzaniu sobą – autorzy Harvard Business Review

To ciekawa pozycja, zawierająca 10 artykułów napisanych przez tuzy biznesu jak: Peter Drucker, Tony Schwartz, Clayton Christensen, Heike Bruch, Robert Kaplan i inni. Czytelnik znajdzie tutaj wskazówki jak odkryć w czym jesteśmy utalentowani, jakie sa nasze zasady i wartości, jak się komunikować i jak zorganizować sobie pracę, w tym jak odpoczywać.

Możesz ją kupić online.

 

 

Umysł jutra – pod redakcją Ma. Seligmana

Badacz rezyliencji i autor terminu – psychologia pozytywna prof. Marty Seligman wraz Gabrielą Kellerman stworzyli model PRISM, oparty na badaniach tysięcy pracowników w różnych krajach. Zawiera on 5 cech (supermocy psychologicznych), które już niedługo staną się kluczowe w życiu zawodowym. A ich wspólna książka pt. Umysł jutra (wyd. MT Biznes), która właśnie ukazała się na polskim rynku, to swoista polisa gwarantująca bezpieczeństwo w świecie nieopanowanego postępu technologicznego. Udowadniają też, iż by nie paść ofiarą transformacji rynku pracy, wystarczy zastosować istniejące narzędzia i włożyć trochę energii w rozwinięcie pięciu psychologicznych supermocy, które już niedługo staną się kluczowymi umiejętnościami. Pokazują także, jakie kroki powinniśmy poczynić już dziś, by rozwijać karierę, cieszyć się dobrostanem psychicznym i być odpornym na zawirowania w sferze zawodowej. Bo może najcenniejszym i najbardziej ludzkim pro­duktem dziesiątek tysięcy lat istnienia naszego mózgu jest wiedza, jak się dostosować psychicznie do nieludzkich warunków, które sami sobie stwarzamy.

Możesz kupić ją online – TUTAJ. 

 

W co ludzie graj – Eric Berne 

To już klasyka, pozycja obowiązkowa dla każdego menedżera i wprowadzenie do komunikacji biznesowej. Wprowadza w analizę transakcyjną, pokazuje komunikację ze strony nadawcy i odbiorcy, przytacza skutki różnie prowadzonej komunikacji.

Możesz ją kupić online TUTAJ. 

 

 

 

Zbuduj swój drugi mózg – Tiago Forte 

W niej znajdziesz odpowiedź na pytanie jak zorganizować sobie notatki, te dotyczące pomysły, ale i te dotyczące recenzji książek, raportów, filmów, prelekcji. Autor podpowiada jak opisywać notatki, segregować je oraz jak korzystać z bezpłatnych i płatnych aplikacji. Podaje też wiele przykładów. Dla mnie to cenna wskazówka. Od lat robię notatki w notatnikach, a potem niestety dużo czasu zajmuje mi odnalezienie tej właściwej kiedy jej potrzebuję.

Przeczytaj moją recenzję TUTAJ 

Możesz ją kupić online TUTAJ 

 

 

Zostań liderem, jakim chcesz! – Aga Szóstek 

To poradnik i przewodnik w jednym. Głównym zadaniem kursoksiążki Zostań liderem, jakim chcesz! jest pokazanie, jak możemy wykorzystać w swojej pracy menedżerskiej podstawowe metody związane z projektowaniem, by stać się autentycznym i skutecznym liderem. Bo jak udowadnia Szóstek, cechy przywódcze można zaprojektować, stosując ten sam proces, jaki stosuje się w przypadku każdego większego projektu, gdy zaczyna się od zera, od jakiegoś wyobrażenia, przeczucia czy intuicji, a następnie krok po kroku dopracowuje szczegóły. Podzielone na 12 bloków tematycznych ćwiczenia, eksperymenty oraz wyzwania liderskie zawarte w książce powstały w oparciu o najnowsze badania z zakresu psychologii, socjologii i neurobiologii. Czytając i wykonując zalecone zadania, stopniowo kreujemy własny, niepowtarzalny styl przywództwa, wykorzystując proces projektowy — taki sam, dzięki któremu powstają najciekawsze rozwiązania biznesowe.

Możesz j kupić online TUTAJ. 

 

Nowości 2024:

Prowadź do zwycięstwa – Carla Harris 

Oto gotowy przepis, krok po kroku, jak stać się liderem na miarę XXI wieku. Autorka dzieli się swoją lista 10 pereł nowoczesnego stylu przywództwa. Nie boi sieętakże trudnych tematów – jak faktycznie wdrażąc polityke DEI w organizacjach czyli różnorodność, inkluzywnośc i współpracę. Daje mnóstwo przykładów z życia. Obala mity.

Przeczytaj moją recenzję TUTAJ 

Możesz ją kupić online TUTAJ 

 

 

 

Ufaj i inspiruj – Stephen M.R. Covey i inni 

Książka dla tych, którzy zarządzają ludźmi w organizacjach i chcą zgodnie poznać wskazówki jak stosować nowy paradygmat ufajaco-inspirujący zamiast dotychczas stosowanego dowodząco-kontrolującego. Składa się z trzech części, najpierw jako wprowadzenie dostajemy opis 5 sił zmian, a następnie opis 2 stylów przywództwa.

Przeczytaj moją recenzję tej książki TUTAJ. 

Możesz ją kupić online TUTAJ. 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online