
Czy wiesz jakie atrybuty charakteryzują atrakcyjnych pracodawców w Polsce?
- W styczniu 2022 roku przeprowadziliśmy badania online, w którym pytaliśmy kandydatów i pracowników co sądzą o swoich pracodawcach.
- Posłużyliśmy się polską autorską wersją ankiety badawczej opracowanej przez P. Berthona.
- Dzięki temu poznamy odpowiedzi na ważne pytania, które interesują każdego dbającego o swój wizerunek pracodawcę, mianowicie:
- które czynniki są najważniejsze dla kandydatów (osób poszukujących pracy), a które dla osób już pracujących;
- które czynniki są najważniejsze dla respondentów z różnych grup wiekowych;
- które z badanych branży są atrakcyjne w opinii respondentów.
Przeczytaj wpis na blogu i dowiedz się więcej co sprawia, że dana firma jest postrzegana jako atrakcyjny pracodawca.
O jakie grupy atrybutów pytaliśmy respondentów?
Komponent ekonomiczny
jak wynagrodzenia i benefity finansowe (ang. economic value)
Komponent społeczny
jak relacje z innymi ludźmi w firmie (ang. social value)
Komponent rozwojowy
czyli jak można kształtować karierę zawodową (ang. development value)
Komponent zastosowania wiedzy
czy mogę dzielić się swoją wiedza i doświadczeniem w firmie (ang. application value)
Komponent przyciągania zainteresowania do firmy
jak rozpoznawalne marki konsumenckie, nagrody (ang. interest value)
Liczba spontanicznie wymienionych pracodawców w badaniu
Informacje opublikowane w raporcie podsumowującym badanie atrakcyjności pracodawców w Polsce pomogą Ci:
- zweryfikować listę atrybutów stanowiącą tzw. propozycję EVP (ang. Employer/Employee Value Proposition),
- upewnić się czy przekazujesz istotne informacje kandydatom i pracownikom na temat miejsca pracy i pracodawcy.
liczba respondentów badania
Kilka ważnych wniosków:
- 2 najważniejsze atrybuty opisujące atrakcyjnych pracodawców to: ponadprzeciętna pensja oraz uznanie i szacunek okazywane przez przełożonego
- dla kobiet najważniejszy atrybut to możliwość dzielenia się wiedzą
- dla mężczyzn najważniejszym atrybutem jest ponadprzeciętna pensja
- dla poszukujących pracy najważniejsze jest uznanie i szacunek przełożonego (czyżby potwierdzała się opinia, że odchodzi się od szefa, a przychodzi się do firmy?)
- przełom w postrzeganiu tego co jest najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o pracy następuje w wieku 31-40 lat
Dostępne raporty „Atrakcyjni Pracodawcy 2022”
Raport płatny syndykatowy zawiera wszystkie materiały z raportu bezpłatnego oraz nowe:
- Omówienie wyników badania dotyczących opinii respondentów na temat 25 atrybutów opisujących pracodawców (t.j. ranking od najważniejszych po ważne, mało ważne i nieważne atrybuty)
- wszyscy respondenci
- poszukujący pracy
- nieposzukujący pracy
- kobiety
- mężczyżni
- Omówienie wybranych 12 grup kandydatów i pracowników (tj. ranking 25 atrybutów od najważniejszych po ważne, mało ważne i nieważne w opinii każdej z opisywanych grup)
- kobiety 25-30 lat poszukujące pracy
- kobiety 31-40 lat poszukujące pracy
- kobiety 41-50 lat poszukujące pracy
- mężczyźni 25-30 lat poszukujący pracy
- mężczyżni 31-40 lat poszukujący pracy
- mężczyżni 41-50 lat poszukujący pracy
- kobiety 25-30 lat nieposzukujący pracy
- kobiety 31-40 lat nieposzukujący pracy
- kobiety 41-50 lat nieposzukujący pracy
- mężczyźni 25-30 lat nieposzukujący pracy
- mężczyżni 31-40 lat nieposzukujący pracy
- mężczyżni 41-50 lat nieposzukujący pracy
POZNAJ BADACZY:

Julita Dąbrowska
- ekspertka marketingu, PR, employer brandingu z ponad 25-letnim doświadczeniem,
- autorka dwóch bestsellerów „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”,
- absolwentka studiów doktoranckich w ALK oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRIO,
- przeprowadziła ponad 80 wywiadów z top menedżerami firm w Polsce,
- autorka raportu „Co czeka firmy w Polsce w 2020 roku” opracowanego na zlecenie Stowarzyszenia Interim Managerów w grudniu 2017 roku,
- autorka raportu z badania jakościowego 7 polskich software house’ów, opublikowanego w czerwcu 2019 roku, w którym opublikowano nowy model marki pracodawcy,
- doświadczony trener, ponad 6000 godzin szkoleniowych, wykładowca akademicki w ALK, SWPS, UE w Poznaniu i Uczelni Łazarskiego

Marcin Łączyński
- socjolog, medioznawca, statystyk,
- wykładowca akademicki UW,
- autor dwóch książek: „Metody Badania Wizerunku w Mediach” oraz „Gry szkoleniowe. Praktyczny Przewodnik”,
- od 2013 roku współpracujący z Julitą Dąbrowskiej, czego efektem są przeprowadzone badania satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz kultury organizacji firm sektorów FMCG, produkcji, branży medialnej
Jesteś zainteresowana indywidualnym raportem syndykatowym dla Twojego pracodawcy?
Napisz do mnie, odezwę się w najkrótszym możliwym czasie i przedstawię więcej szczegółów oferty.