Najpierw wersja krótsza 🙂
Nazywam się Julita Dąbrowska, jestem konsultantką PR, EB, marketerką i badaczką organizacji.
Pomogę Ci stać się atrakcyjnym i odpowiedzialnym pracodawcą, a jeśli zarządzasz firmą – pomogę Ci zbudować firmę wyjątkową i szanowaną przez Twoich odbiorców.
Najpierw odkrywam to coś, co wyróżnia każdą markę. Jak to robię – poprzez rozmowy z przedstawicielami firmy, badania, desk research, obserwację. Ale to dopiero początek. Jak już wiesz co Cię wyróżnia, co sprawia, że jesteś postrzegana/ny jako atrakcyjny i godny zaufania, to potem trzeba jeszcze dotrzeć do właściwych osób – czyli do Twoich konsumentów, pracowników i kandydatów.
Jak mogę Ci pomóc?
- mogę przeprowadzić badania jakościowe i ilościowe, by zdobyć niezbędne informacje do podjęcia decyzji przez Ciebie, takim przykładem są badania kultury organizacji czy badania satysfakcji i zaangażowania pracowników,
- mogę nauczyć Cię jak przeprowadzać takie badania – zrobisz to wtedy samodzielnie,
- mogę pokazać Ci jak krok po kroku budować marki – czyli na czym polega branding w praktyce,
- możesz skonsultować ze mną swój plan działań brandingowych, w tym employer brandingowych, by upewnić się, że jest realny i zrealizuje Twoje cele, omówimy mocne i słabe strony tych działań,
- możemy wspólnie opracować strategię marki i strategię komunikacji marki,
- mogę przygotować i przeprowadzić szkolenie zamknięte dla Twojej firmy na wybrany przez Ciebie temat, który dotyczy marketingu, brandingu czy badań organizacji.
- jeśli potrzebujesz doświadczonego konsultanta Corporate PR – również możemy o tym porozmawiać.
A może masz inne pytania do mnie?
Chcesz dowiedzieć się więcej na mój temat – czyli wersja dłuższa.
Mam ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu strategicznym, marketingu, Public Relations, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej. Zdobyłam je pracując w uznanych międzynarodowych koncernach takich jak: Unilever, Schwarzkopf (obecnie Henkel), The Coca-Cola Company (w Polsce to Coca-Cola Poland Services Ltd.), Seagram, jak i w długoletniej pracy na własny rachunek.
Dowiedz się jak pracuje konsultant
Strategia komunikacji marketingowej
Opracowywałam i wdrażałam strategie i plany komunikacji na rzecz wielu firm i marek handlowych m.in. z sektora dóbr szybko zbywalnych (m.in. Signal, Timotei, Impuls Deo, Coca-Cola, Sprite, Fanta, Cappy, Bonaqua, Taft, Palette, Absolut Vodka, Martell Cognac, Olmeca Tequila, Kron Vodka, Gran Festa, Palmolive, Ajax, Colgate, Verbena, Philips, Frosch, Dr. Beckmann, Bufalo, Pronto, Brise), finansów (Związek Przedsiębiorstw Leasingowych), telekomunikacji (TP SA, Idea / Orange) produktów dla dzieci (Bartek, Libero). Współpracowałam również z wybranymi organizacjami pozarządowymi (United Way, PCK, Fundacja Akogo?).
Marketing i komunikacja biznesowa fascynuje mnie od lat, to dziedziny z którymi związana jestem od 1985 roku, czyli od czasów rozpoczęcia studiów magisterskich. Przez lata pracowałam w największych międzynarodowych firmach, w działach marketingu i Public Relations, bezpośrednio odpowiadałam za najbardziej rozpoznawalne światowe marki (Signal, Impulse, Pallette, Taft, Coca-Cola, Fanta, Sprite, Cappy, Absolut Vodka, Martel Cognac, Tequila Olmeca, Kron Vodka), wprowadzałam je na rynek polski, inicjowałam działania adresowane do konsumentów, ale również do członków społeczności lokalnych i mediów. Praca ta dała mi wiele satysfakcji i powodów do dumy.
Public Relations
Byłam również rzecznikiem prasowym w centralnym urzędzie administracji publicznej (przez 2,5 roku), członkiem zarządu jednej z pierwszych organizacji pozarządowych jak United Way Polska, które rozpoczęły swoją działalność w Polsce – pracując pro bono przez ponad 3 lata. Byłam członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations przez 3 lata i kierowałam mazowieckim oddziałem PSPR przez 5 lat.
Od 1999 roku prowadzę własną firmę Kalitero, jako konsultant współpracuję z firmami polskimi i międzynarodowymi, organizacjami pozarządowymi i urzędami. Skupiam się na corporate & employer brandingu. Cenię sobie długoletnią współpracę i cieszy mnie fakt, że z moimi klientami łączy mnie biznesowe partnerstwo, za co im dziękuję. Lubię też dzielić się swoją wiedzą, zarówno w trakcie szkoleń, kursów i wystąpień publicznych oraz na łamach książek, artykułów i wpisów na blogach.
Jako trener biznesu, wykładowca akademicki pracuję już od 2001 roku. Organizowałam 12-tygodniowe kursy Public Relations, warsztaty na temat marketingu, Public Relations, komunikacji biznesowej oraz strategii biznesowej. Zawsze stawiam na praktyczne aspekty szkoleń. Przez wiele lat współpracowałam z wybranymi firmami szkoleniowymi, takimi jak ECU Marketing, KDK Info, Institute for International Research, AG Adesso i prowadziłam szkolenia i warsztaty z marketingu, Public Relations, strategii marketingowej oraz employer brandingu i komunikacji wewnętrznej.
Jestem też gościem konferencji branżowych, m.in. organizowanych przez ALK, SWPS, Kongres Kadry, Wolters Kluwer. Prowadzę też szkolenia zamknięte dla firm/nstytucji i osób prywatnych oraz doradzam w zakresie budowania marek firm osób i produktów.
Moimi klientami były takie organizacje jak: ArdentCode, Bartek, Colgate-Palmolive, Colian, Coty Polska, Dobroplast, Fakro, Fundacja Wspólna Droga, IJHARS, Keller, Narodowy Bank Polski, MEC (dawniej MediaEdge:CIA), MediaPromotion, OPZZ, Polski Czerwony Krzyż, Rodowita z Roztocza, Sapa Aluminium, Velvet CARE, VIMED, Werner & Mertz Polska, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ZPL i inni.
Jestem doświadczonym trenerem biznesu / mentorem z ponad 25-letnim stażem, wykładowcą akademickim – a przede wszystkim praktykiem biznesu. W moich szkoleniach i warsztatach wzięło już udział szerokie grono uczestników (ponad 6.000 osób).
Employer Branding
Od 2011 roku organizuję też coroczne Forum Employer Branding, którego celem jest dzielenie się wiedzą i zachęcanie pracodawców do budowania odpowiedzialnych relacji z pracownikami i kandydatami, jak również innymi interesariuszami. Jestem autorką cieszącej się popularnością książki „Employer Branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz nowo wydanej w 2016 roku książki „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”. Moje artykuły i publikacje branżowe zostały publikowane na łamach wiodących periodyków m.in.: Brief, Marketing w praktyce, Personel Plus, Personel & Zarządzanie.
Od 2013 roku przygotowuję i przeprowadzam badania opinii pracownikow na temat satysfakcji z pracy, zaangażowania, wizerunku i kultury organizacji. Regularnie publikuję raporty (sekcja RAPORTY) z moich badań – zarówno jakościowych jak i ilościowych.
Jestem absolwentką Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS (obecnie SGH), studiów podyplomowych: Zarządzanie Ludźmi w Firmie w ALK oraz Psychologia Społeczna w Rozwoju Organizacji na SWPS-ie oraz studiów doktoranckich w ALK w 2017 roku. Ukończyłam też 4-letnie studia doktoranckie w ALK.