Oto druga książka Julity Dąbrowskiej, która miała swoją premierę 19.10.2016
– w dniu 6. Forum Employer Brandingu.

 

Jej tytuł „Praktyka Employer Brandingu. Rozmowy z menedżerami” zdradza, że są to przede wszystkim wywiady z menedżerami firm w Polsce – z prezesami i dyrektorami HR.

 

Ale nie tylko. Książka składa się z 10 rozdziałów, każdy poświęcony innemu zagadnieniu, każdy inspirowany wywiadem z ciekawą osobą.

To efekt mojej 1,5-rocznej pracy autorki. To pokazanie jak szeroko można patrzeć na zagadnienie budowania marki pracodawcy w praktyce. Polscy menedżerowie rzadko używają określenia employer branding, jest ono obco brzmiące, a jeżeli jest już stosowane to w rozmowach z profesjonalistami: HR-owcami i PR-owcami.

Moim zdaniem na kwestie budowania marki pracodawcy można spojrzeć poprzez następujące zagadnienia: budowanie kultury zaufania, troskę o klienta wewnętrznego, zarządzanie zmianą, wdrażanie nowych menedżerów, wsłuchanie się w podwładnych, rozwijanie pasji pracowników, zastosowanie coachingu i mentoringu, zmianę formuły oceny rocznej pracowników, budowanie relacji w biznesie. Każda z przeprowadzonych rozmów odzwierciedla jeden wątek tematyczny. Ponadto autorka przygotowała krótkie podsumowanie każdej rozmowy, dając szerszy obraz poruszanego tematu.

  • Oto menedżerowie, z którymi przeprowadzono rozmowy:
    • Krystyną Matysiak z LINK4
    • Mirosławem Kępińskim z Newnited
    • Mają Chabińską-Rossakowską z DHL
    • Dagmarą Głowacką z Kongsberg Automotive
    • Małgorzatą Węgierek z Havas Media
    • Arturem Pielakiem i Markiem Ściążko z Velvet CARE
    • Andrzejem Borczykiem z Microsoft
    • Ewą Zmysłowską z PwC
    • Jarosławem Czają z Future Processing
    • Robertem Ogórem z AMBRY

Książkę polecają:

„Jeśli szukasz jedynie teorii i koncepcji to nie tu. Ręczę natomiast, że znajdziesz praktyczne historie opowiedziane przez ciekawedoświadczone osoby. To jak zmienia się zarządzanie zasobami ludzkimi z perspektywy osób związanych z HR, jaki wpływ wywiera budowanie marki pracodawcy na dzisiejszych pracodawców i jakie wnioski z tych zmagań wyciągają jest inspirujące i budujące.” – Rafał Tyburcy, Dyrektor ds. Zarządzania Personelem w Grupie ABC Data

 

„To lektura ciekawa z racji bogatego materiału źródłowego dotyczącego roli menedżerów w kształtowaniu kultury i wizerunku organizacji. Wśród wielu czysto teoretycznych opracowań na polskim rynku, zdecydowanie wyróżnia ją zainteresowanie prawdziwymi organizacjami i wyzwaniami z jakimi mierzą się pracujący w nich liderzy. Mogę polecić tę publikację każdemu, kto wiedzę o modelach i procesach zarządzania chciałby uzupełnić o rzetelne dane empiryczne dotyczące tego jak faktycznie przebiegają te procesy w dynamicznym środowisku biznesowym.” – Marcin Łączyński, Wiceprezes zarządu firmy TMresearch

 

„To lektura obowiązkowa dla wszystkich liderów organizacji. Autorka doskonale uchwyciła podstawową zasadę, która jest jednocześnie warunkiem koniecznym aby odnieść sukces employer brandingowy – marka pracodawcy musi być spójna z marką korporacyjną. Imperatywem zatem jest, aby działania w tym obszarze były spójne z innymi procesami i działania w organizacje. A to lider firmy ma na nie największy wpływ, dlatego też rozmowy z  prezesami to zdecydowanie najlepszy sposób, by pokazać najlepsze praktyki budowania marki pracodawcy.” – Joanna Ciszewska, CEO firmy Stratea Consulting

Wybrane recenzje:

Książkę można kupić online w cenie 59 zł brutto,

stanowiącej sumę kwoty zakupu książki
oraz opłaty za przesyłkę pocztową na terenie Polski. 

referencje marka pracodawcy
referencje marta

Książkę powinien przeczytać każdy, kto zajmuje się prowadzeniem biznesu, kto chce budować swoją firmę w oparciu o najwyższe standardy i kto wierzy, że podstawę sukcesu stanowi dobrze dobrany i zorganizowany zespół ludzi. Po lekturę powinni sięgnąć także specjaliści employer brandingu – aby dobrze zrozumieć potrzeby pracodawców na współczesnym, dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. (fragment recenzji)

Justyna Dąbrowska

publicrelations.pl

Książka w 100% dotyka tematu EB, i to z bardzo praktycznej strony. Choć interlokutorami są przedstawiciele najrozmaitszych organizacji, na pewno znajdziesz tam wiele praktycznych rad, które z powodzeniem będziesz mógł zastosować w swojej małej lub dużej organizacji.

Daria Siwka

blog BardzoHR

Dużą zaletą publikacji jest jej różnorodność zarówno pod względem poruszanych tematów (zaufanie, empowerment, komunikacja wewnętrzna, EVP, ocena okresowa etc.), jak i punktów widzenia. Wynika to z faktu, iż rozmówcy autorki to doświadczeni i zaangażowani menedżerowie z różnych branż (alkoholowej, IT, wydawniczej, transportowej etc.), jak również obszarów organizacji (prezesi i założyciele firm, szefowie HR, dyrektor generalny, dyrektor ds. logistyki). Ponadto wszyscy w interesujący sposób odpowiadają na pytania uchylając rąbka tajemnicy, jak na co dzień funkcjonują ich organizacje i gdzie leżą źródła ich sukcesu. Czytelnik może dowiedzieć się m. in. czym zajmuje się dział Culture, czy wiedza z zakresu filozofii pomaga zrozumieć istotę biznesu i jak organizacje powinny zachować się w obliczu przejęcia, aby wyjść zwycięsko z tej sytuacji.  Ponadto warto zwrócić również uwagę na fakt, że książka „Praktyka Employer Brandingu. Rozmowy z menedżerami” jako jedna z niewielu pozycji z tego obszaru pokazuje nam polską rzeczywistość biznesową.

Marta Gochnio

Dyrektor ds. Programowych, HR First Magazine