Psychologia komunikowania się dla menedżerów

 

To podręcznik napisany przez Teresę Rzepę, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego i doradcę personalnego.

Zawiera ciekawe i praktyczne wskazówki jak interpretować zachowania ludzi w firmie w różnych sytuacjach.

Jednocześnie wyjaśnia zjawiska komunikacyjne, w tym najbardziej znane prawa komunikacji stworzone m.in. przez:

  • Leona Festingera,
  • Paula Eckmana,
  • Roberta Cialdiniego,
  • Basila Bernsteina,
  • Erica Bernego,
  • Arthura Schopenhauera
  • i Elliota Aronsona.

 

Z tej książki dowiesz się jaka jest ciemna strona komunikacji. Kiedy ludzie stosują manipulację, kłamstwa lub fałszują przekaz. Poznasz jakich sformułowań wówczas używają i jak argumentują.

Autorka sporo miejsca poświęciła na opis barier w komunikacji i gier komunikacyjnych. Wiele przykładów pomaga zrozumieć wykład na ten temat.

Trzy ostatnie rozdziały poświęcono kwestiom prowadzenia spotkań i rozmów indywidualnych oraz kwalifikacyjnych. Dzięki temu dowiesz się jaka może być reakcja rozmówcy i jak należy ją zinterpretować.

To jest książka dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej, zrozumieć innych i uszanować ich odmienny sposób komunikowania się. Może znajdziesz w niej odpowiedzi na pytania, dlaczego nie z każdym da się łatwo dogadać. Poznasz zasady co robić a czego nie robić, by nie pogorszyć sytuacji.

Napisana prostym językiem, bogato ilustrowana przykładami z polskiej praktyki oraz opisami popularnych polskich seriali i filmów. Dzięki temu łatwiej i szybciej można zrozumieć argumentację autorki.

Wydana w 2006 roku, wciąż aktualna. Powinna znaleźć się na półce każdego rekrutera, menedżera HR i EB, tak by można było po nią szybko sięgać i zweryfikować wiedzę.

Jeśli interesują Cię zagadnienia psychologii to koniecznie przeczytaj „Psychologię zarządzania w organizacji” A.M. Nowickiej.

Spójrz na listę innych ciekawych książek: 

Lista ciekawych książek dla specjalisty ds. employer brandingu

 

Leave this field blank
Proszę napisz co Cię interesuje, a czego nie znalazłaś na mojej stronie.