fbpx

Piszę o tym, co kształtuje markę pracodawcy / markę organizacji. Odkrywam odpowiedzi na ciekawe pytania, dzielę się moimi badaniami i obserwacjami. A na co dzień pomagam innym, by ich firmy stały się atrakcyjnymi i odpowiedzialnymi pracodawcami. 

Szczególnie interesują mnie następujące zagadnienia:

  • po co firmy dbają / kształtują marki pracodawcy / marki korporacyjne?
  • na co trzeba zwrócić szczególną uwagę budując markę?
  • z jakim skutkiem firmy prowadzą działania employer brandingowe i jak je oceniają?
  • w jakiej kolejności prowadzone są działania brandingowe i dlaczego kolejność ma znaczenie?

Posłuchaj podcastów Julity!

Zapraszam Cię do wysłuchania podcastów. Rozmawiam z ciekawymi ludźmi. Omawiamy różne aspekty relacji pracodawców z pracownikami, tym samym pokazując różne oblicza employer brandingu. 

Raporty na temat rynku pracy

Raporty na temat rynku pracy

Od kilku lat dzielę się informacjami na temat bezpłatnych raportów na temat rynku pracy, opracowanych w języku polskim lub angielskim. Na tej stronie znajdziesz linki do wpisów na blogu od stycznia 2017, w których rekomendowałam rzetelne i ciekawe raporty. Miłej...

Polecane raporty 11/2019

Polecane raporty 11/2019

Porozmawiajmy o przyszłości rynku pracy! Oto trzy ciekawe raporty, które rekomenduję w listopadzie 2019 wszystkim, którzy interesują się rynkiem pracy, rekrutują, opracowują kampanie employer brandingowe i zastanawiają się jakie trendy brac pod uwagę. Raport "7...

CEO a marka pracodawcy / rozmawiam z Małgorzatą Sawicką-Koprowicz

CEO a marka pracodawcy / rozmawiam z Małgorzatą Sawicką-Koprowicz

Rozmawiam z Małgorzatą Sawicką, ekspertką PR w firmie Koprowicz PR. Zastanawiamy się czy CEO buduje markę pracodawcy? Czy CEO (lider) jest tego świadom, że ma wpływ na budowanie i wzmacnianie marki pracodawcy, a może jest wąskim gardłem tego procesu? Czy budując swoją...

Polecane raporty 10/2019

Polecane raporty 10/2019

Jeśli właśnie pracujesz nad planem działalności employer brandingowej w 2020 roku, to polecam wybrane raporty na temat HR i nie tylko. Mała wskazówka. Wnioski opisane w raportach powinny być inspiracją do działania lub zainteresowania się pewnym (nowym) obszarem....

Polecane raporty 9/2019

Polecane raporty 9/2019

Jeśli właśnie planujesz działania na kolejny rok i opracowujesz budżet employer brandingowy to te raporty warto przeczytać! Pierwszy to raport opracowany przez firmę EWL "Ukraińcy na rynku pracy" - edycja 2. Jego zaletą jest dostarczenie ciekawych danych dla...

Mądrzej, szybciej, lepiej

Mądrzej, szybciej, lepiej

Mądrzej, szybciej, lepiej - zachęca Charles Duhigg w swojej drugiej książce. I dotrzymuje słowa. A ja polecam ją specjalistom employer brandingu. Jest kilka powodów, dla których warto po nią sięgnąć:# Charles Duhigg pisze na temat motywacji, zespołów,...

Od czego zacząć budowanie marki pracodawcy?

Od czego zacząć budowanie marki pracodawcy?

Od czego zacząć budowanie marki pracodawcy - to pierwsze pytanie, które zadają sobie osoby odpowiedzialne za employer branding. Pozwala spojrzeć na firmę i na to co dotyczy firmy z lotu ptaka. Nie pomijaj tego kroku, pozwoli Ci zaoszczędzić czas w przyszłości,...

Nowy model marki pracodawcy

Nowy model marki pracodawcy

Proponuję nowy model marki pracodawcy, obejmuje on 4 elementy. Dzięki temu dowiesz się na czym skoncentrować swoje wysiłki, by zbudować więź między pracodawcą a pracownikami. Pierwszy model marki pracodawcy opracowali S. Barrow i T. Ambler w 1996 roku. i opublikowali...

4 sposoby budowania marki pracodawcy

4 sposoby budowania marki pracodawcy

Niedawno, w trakcie 8. forum Employer Brandingu prezentowałam wyniki badania jakościowego siedmiu polskich software house’ów. Celem tych badań było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie  - z jakich elementów składa się marka pracodawcy. Teraz omówię 4 sposoby budowania...

Podsumowanie 8. forum Employer Brandingu

Podsumowanie 8. forum Employer Brandingu

Oto subiektywne podsumowanie 8. forum Employer Brandingu - z punktu widzenia organizatorki, prelegentki i uczestniczki. Najważniejszy wniosek z Forum jest taki, że warto inwestować w kulturę organizacji, ponieważ to ona faktycznie wyróżnia pracodawcę. ...

Czy kultura organizacji ma znaczenie?

Czy kultura organizacji ma znaczenie?

W trakcie 8. forum Employer Brandingu, które odbyło się 18 czerwca 2019 w Warszawie ponownie został omówiony temat kultury organizacji, a konkretnie - czy kultura organizacji ma znaczenie. Tym samym wracam do tematu Forum sprzed 5 lat, wówczas to, w trakcie 4. forum...