Cd. o tym, kto buduje wizerunek pracodawcy w firmie.
A dziś na Facebooku internauci dzielili się linkiem z filmem „LipDUB” Orange. Niedługo potem rzecznik marki na swoim blogi podaje, że nie jest to oficjalna inicjatywa firmy. Nie mija dzień odkąd film jest dostępny na YT, a oglądało go już ponad 2300 osób.
Nasuwa się kilka refleksji.
Po pierwsze jakość filmu. Przygotowany porządnie, kamera prowadzona jest bardzo poprawnie, jakość obrazu również nie budzi zastrzeżeń, tekst piosenki jest niezwykle pozytywny, uczestnicy nagrania zachowują się bez zarzutów, ubrani jak do pracy. Czegoś brakuje na planie, może kubków, papierków, jednego słowem całego bałaganu, który zazwyczaj towarzyszy szkoleniom lub wyjazdom integracyjnym.
Po drugie czas emisji filmu. Niedawno opublikowano dane na temat rynku usług telefonii komórkowej. Okazało się, że największe straty liczone jako liczba osób, która zrezygnowała z usług danej sieci poniosła Orange. Zatem czas coś z tym fantem zrobić.
Po trzecie walka o wpływy rozciąga się na stosunkowo nowe obszary. Komunikacja z klientem jest ważna, akurat Polacy polubili Serce i Rozum, ale jak się okazało nie są klientami lojalnymi. Teraz coraz głośniejsza jest walka o pracownika. Zadowolony pracownik jest jak Gladwellowski mawer (prosument) najbardziej wiarygodnym sprzedawcą.
Po czwarte firmy komercyjne są stworzone po to, by generować zyski. Każda firma na rynku polskiej telefonii komórkowej skrupulatnie liczy sobie zwrot z inwestycji w każdego pracownika, porównując m.in. przychody generowane przez każdego zatrudnionego. W tym rankingu wygrywa bezapelacyjnie PTK Centertel czyli Orange.
Mój wniosek. Czy zatem jest to film oficjalny czy nieoficjalny, to już chyba w ogóle nie ma znaczenia.
Ad.1 definicja filmu lipDUB – nie jest to nasz rodzimy wynalazek, posługuje się informacją z Wikipedii
Ad. 2. Spójrzcie na dane w tabelce – źródło Forbes
Nazwa sieci | Liczba nowych abonentów | Liczba abonentów, którzy zrezygnowali z sieci | Saldo |
Play | 602.400 | 51.800 | + 550.600 |
T-mobile | 122.500 | 267.500 | – 145.000 |
Orange | 114.700 | 318.000 | – 203.300 |
Plus | 94.300 | 292.300 | – 198.000 |
Ad. 3. Polecam lekturę „Poza schematem” Malcolma Gladwella
Ad. 4. Puls Biznesu (artykuł Magdaleny Wierzchowskiej z 05.01.2012 „Po konsolidacji telekomy będą ciąć koszty”) rok temu opublikował następujące dane:
Lp. | Marka | Przychód liczony na każdego pracownika w tys. zł w 2011 roku |
1. | Orange | 379 |
2. | Plus | 166 |
3. | Play (bez Dialogu) | 131 |
4. | T-mobile | 114 |
Polecam Twojej uwadze: