Warto dbać o stronę internetową pracodawcy

Są co najmniej trzy powody, dla których warto dbać o własną stronę internetową pracodawcy. I nie mam tu na myśli jedynie zakładki kariera.

 

Warto dbać o własną stronę internetową pracodawcy, ponieważ własna strona internetowa to strona nad którą pracodawca ma 100-procentową kontrolę.

Wszystkie publikowane treści, jak i zdjęcia czy media (podcast, filmy wideo) są akceptowane przez pracodawcę. Ponadto szablon strony zazwyczaj jest zgodny z książką marki (tzw. brand manual), czyli jest w kolorystyce marki, typografii.

Strona internetowa to wizytówka firmy przekazująca najważniejsze treści. Powinna odpowiedzieć na pytania – kim jest firma, czym się zajmuje, gdzie jest jej siedziba główna i oddziały terenowe, kim są ludzie w niej pracujący oraz jakimi zasadami dana firma kieruje się.

Najlepiej takie treści oddają zdjęcia i filmy wideo. By jeszcze lepiej zbudować wizerunek firmy – warto publikować tylko zdjęcia i filmy przedstawicieli firmy, a nie zdjęcia z banku zdjęć. I co najważniejsze trzeba ją aktualizować.

 

Od kilku lat sporo mówi się na temat tzw. content marketingu.

Treści publikowane w internecie są analizowane przez wyszukiwarki, w tym przede wszystkim Google. Te najbardziej popularne są najszybciej prezentowane internaucie po wpisaniu hasła wyszukiwania. Dlatego warto zadbać o to, by przestrzegać zasad jak najlepszego pozycjonowania danej witryny w internecie. Mówię o ruchu organicznym, który oparty jest na atrakcyjności treści prezentowanych na stronach internetowych. Dziś już sporo wiemy na ten temat. Treści uwzględniające tzw. słowa kluczowe (charakterystyczne dla danej firmy) warto publikować regularnie, dołączać linki wewnętrzne, zdjęcia.

 

Wysiłki te mają bezpośredni wpływ na kształtowanie opinii na temat danego pracodawcy w internecie.

Dlatego zawsze warto dbać o stronę internetowa pracodawcy. Najnowsze badanie CareerArc podaje, że aż 63 proc. osób poszukujących pracy kieruje się na stronę firmową pracodawcy, by poznać firmę i szczegóły oferty (czyli o 11 proc. więcej niż 2 lata temu).

Młodsi internauci (pokolenie Y) częściej i chętniej niż starsi (pokolenie X) weryfikują informacje o potencjalnym pracodawcy w internecie. Millenialsi (68 proc) znacznie częściej niż pokolenie X (56 proc) przeglądają profile pracodawcy w mediach społecznościowych. Co ciekawe, kobiety są znacznie bardziej krytyczne niż mężczyźni.

Millenialsi częściej niż starsi publikują negatywne komentarze na temat swoich doświadczeń z pracą / kontaktami z danym pracodawcą.

Polecam Waszej uwadze podsumowanie raportu CareerArc (po angielsku).

 

Poznaj zasady organicznego pozycjonowania strony internetowej – czyli SEO. 

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online