O komunikacji wewnętrznej

21.10.2015 odbyło się 5. Forum Employer Brandingu, którego tematem wiodącym była komunikacja wewnętrzna i jej związek z budowaniem marki pracodawcy.

Wysłuchaliśmy prelekcji przedstawiających różne punkty widzenia:

  • prezesa zarządu / dyrektora generalnego – Ambra SA
  • dyrektora HR – K2, SAS Institute
  • osoby odpowiadającej za komunikację wewnętrzną – Future Processing
  • top menedżera – Kronsberg Automotive
  • dyrektora ds. komunikacji biznesowej – DB Schenker

Podsumowaniem spotkania była debata z udziałem ekspertów: Magdaleny Warzybok z AON Hewitt i prof. Czesława Szmidta z ALK. Dyskusję prowadziła Patrycja Michońska-Dynek z radia Plus.

W Forum uczestniczyło 76 osób (rekordowa). Spotkania odbywają się w formule pracodawcy-pracodawcom, co oznacza, że prelegentami są przedstawiciele pracodawców, a na sali uczestnikami są również przedstawiciele pracodawców. Forum odbywa się raz w roku. Stałymi patronami Forum jest miesięcznik „Personel Plus” oraz wortal markapracodawcy.pl

Efektem wystąpień na Forum były wywiady przeprowadzone z Robertem Ogórem, prezesem Ambra SA i Dagmarą Głowacką z Kongsberg Automotive, które zostały opublikowane na łamach książki „Praktyka employer brandingu.Rozmowy z menedżerami” w 2016 roku. 

Ważne wnioski podsumowujące Forum i debatę:

  • komunikacja wewnętrzną ma sprzyjać informowaniu pracowników na temat rozwoju firmy, jej zasad etycznych i tego skąd są jej korzenie (Ambra SA), 
  • komunikacja wewnętrzna oznacza proces ciągły, regularny, tak by dotrzeć do każdego zainteresowanego pracownika (Future Processing), 
  • komunikacja wewnętrzną oznacza również tworzenie kontraktów wewnętrznych (K2), czyli zestawu reguł postępowania w firmie,
  • komunikacja wewnętrzną oznacza spisanie zwyczajów związanych z komunikowaniem się za pomocą e-maili (Kronsberg Automotive),

Jeśli interesuje Cię ten temat to przeczytaj też: 

Selektywna komunikacja wewnętrzna – co to takiego?

Obejrzyj nagranie – podsumowanie Forum 

Bardzo dziękuję za dzień pełen inspiracji za doskonałą organizację i ciekawych ludzi, których dzięki Tobie poznaję. Bardzo sobie cenię Twoje spotkania i jestem dumna, że mogę być na nich prelegentem.

Izabella Mikołajczyk

Dyrektor HR, K2

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online

Proszę napisz co Cię interesuje, a czego nie znalazłaś na mojej stronie.