„Chcieć, móc, potrafić”

Czy warto by po tę ksiażkę sięgnął specjalista employer brandingu?

Zdecydowanie tak. Dostarcza wielu cennych wskazówek co jest motywatorem każdego z nas.

Zaczyna się intrygująco – dlaczego ludzie nie robią tego, co powinni?

Pierwsze rozdziały książki to wprowadzenie do teorii motywacji, w tym teorii Steve’a Reissa, twórcy Reiss Motivation Profile (RMP) – testu umożliwiającego odkrycie indywidualnych, niepowtarzalnych motywatorów. Wartością dodaną tego testu jest uzyskanie informacji jaka jest siła (waga) poszczególnych motywatorów, w efekcie co czyni z nas ludzi spełnionych.

Autorki: Iwona Kokoszka i Ewa Jochheim zebrały ciekawy materiał obejmujący nie tylko informacje na temat samego testu motywacji RMP, obie są certyfikowanymi trenerkami, ale także informacje na temat innych badań, które potwierdzają ważność opisywanych aspektów procesu motywowania. Stoją na stanowisku, że jeśli mowa jest o motywacji, to mamy na myśli motywację wewnętrzną, wynikająca z zaspokojenia indywidualnej mapy motywatorów każdego człowieka.

 

Oto lista 16 motywatorów (potrzeb):

  • władza,
  • niezależność,
  • ciekawość,
  • uznanie,
  • porządek,
  • gromadzenie,
  • honor / pryncypialność,
  • idealizm,
  • kontakty społeczne,
  • rodzina,
  • status,
  • rewanż / odwet,
  • piękno,
  • jedzenie,
  • aktywność fizyczna
  • i spokój.

Poznanie indywidualnej mapy motywatorów to warunek konieczny, by lepiej poznać się w zespole i w efekcie stworzyć zespół ludzi współpracujących ze sobą. W drugiej części książki, w rozdziałach 5, 7 i 8, specjaliści employer brandingu znajdą już odpowiedzi na nurtujące pytania: jak zbudować zespół, jak i kiedy chwalić oraz co zapewnić pracownikom, by chcieli realizować cele firmy?

Dobra wiadomość jest taka, że autorki zawarły w książce mini test motywacji, który pozwala wykonać wstępny test motywacji. Listę motywatorów już znamy. To co sprawia, że jesteśmy zmotywowani to właściwy sposób zaspokojenia potrzeb (motywatorów). Dlatego wynik testu pokazuje ewaluację na skali od -2 do +2.

Od lat obserwuję w jaki sposób pracodawcy budują swoje marki pracodawcy. Wiem, że niebagatelną rolę odgrywa sens i cel istnienia firmy. W książce „Chcieć, móc, potrafić” znalazłam argumenty za.

 

Dla tych, którzy zachęcają innych do poznania własnej listy talentów (jak test Gallupa) mam również dobrą wiadomość. Lista motywatorów jest zbieżna z listą 38 talentów Gallupa. Zatem, by lepiej poznać samego siebie, warto i poznać listę talentów i listę motywatorów. A lepsze poznanie samego siebie pozwala nam polubić siebie i zadbać o własne dobre samopoczucie.

Julita Dąbrowska

Julita Dąbrowska

Autorka bloga, na co dzień pomaga firmom budować marki korporacyjne i marki pracodawców (współpraca ad hoc oraz współpraca projektowa). Punktem wyjścia jest odkrycie czym dana organizacja wyróżnia się od innych. W tym celu prowadzi badania jakościowe i ilościowe, przeprowadza diagnozę organizacji na podstawie już pozyskanych informacji i raportów, pomaga w opracowywaniu i weryfikacji strategii marki i strategii komunikacji marki. Szkoli dzieląc się swoją wiedzą na blogu, na łamach książek i e-booków, w trakcie szkoleń stacjonarnych i online, 

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online