Gdzie powinni promować się pracodawcy?

Również na rynku informacji o pracodawcach rządzi prawo popytu i podaży. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę MBE  w 2013 roku wśród 1858 studentów kierunków finansowych.

Media własne

Podaż: Pracodawcy preferują tzw. media własne do promocji marki pracodawcy. Powód jest oczywisty – wysoki poziom kontroli procesu dystrybucji informacji. Wśród najczęściej wymienianych przez badanych studentów narzędzi komunikacyjnych króluje internet (w tym strony własne pracodawców oraz informacje zamieszczane w serwisach informacyjnych), targi pracy, ogłoszenia w prasie, radio i telewizji oraz organizowane szkolenia i warsztaty dla studentów.

Przykłady mediów własnych:

  • własna strona internetowa, szczególnie zakładka kariera / praca, aktualności
  • szkolenia i warsztaty organizowane przez pracodawcę – dla studentów, kandydatów, stacjonarne oraz online (webinary)
  • dnia otwarte
  • opracowanie case studies i ich publikacji na łamach blogu firmowego, w firmowej gazetce
  • wykłady i seminaria, w których pracownicy dzielą się swoją wiedza i reprezentują pracodawcę
  • imprezy branżowe, połączone z prezentacja na temat pracodawcy

Media pozyskane jak social media i blogi

Popyt: czego oczekują studenci? Raczej informacji z tzw. mediów pozyskanych – zweryfikowanych przez osoby trzecie. W tej grupie narzędzi komunikacyjnych znajdują się: wiedza i informacje pozyskane w trakcie imprez branżowych, materiały z agencji doradztwa personalnego, materiały z urzędów pracy. Na uwagę zasługują dwa narzędzia komunikacyjne wysoko cenione przez studentów – organizacja dni otwartych oraz case studies – (grupa tzw. mediów własnych) nad tymi narzędziami pracodawca ma dużą kontrolę.

Przykłady mediów pozyskanych:

Media płatne

Są to media, w których informacje o firmie pojawiają się jako reklamy i artykuły sponsorowane.

Przykłady:

  • ogłoszenia o pracodawcy na łamach portali z ogłoszeniami o pracę
  • wpisy o pracodawcy w katalogach dystrybuowanych podczas targów pracy
  • wpisy o pracy publikowane w katalogach dystrybuowanych przez urzędy pracy
  • artykuły sponsorowane o pracodawcy – w portalach, czasopismach studenckich i czasopismach HR-owych
  • reklamy w radio, telewizji czy portalach ogólnodostępnych i branżowych

Podsumowanie

Na co się decydować?  Jeśli zależy Ci na uzyskaniu szybkiej rozpoznawalności marki to zdecydowanie trzeba pomyśleć o mediach płatnych, które powinny docierać do szerokiego (kilkutysięcznego) grona kandydatów i pracowników. Natomiast jeśli zależy Ci na uzyskaniu pozytywnych opinii, rekomendacji, to skup się na mediach społecznościowych, a le pamiętaj, że jest t proces i zajmie Ci co najmniej 6 miesięcy.

Polecam także:

O czym piszą pracodawcy w mediach społecznościowych?

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online