Polecane raporty 9/2019 

Jeśli właśnie planujesz działania na kolejny rok i opracowujesz budżet employer brandingowy to te raporty warto przeczytać!

Pierwszy to raport opracowany przez firmę EWL „Ukraińcy na rynku pracy” – edycja 2. Jego zaletą jest dostarczenie ciekawych danych dla pracodawców, którzy zatrudniają cudzoziemców w Polsce, a zdecydowana większość to właśnie Ukraińcy. Dowiadujemy się nie tylko kim są pracownicy z Ukrainy (wiek, płeć, region pochodzenia), ale poznajemy ich oczekiwania (wysokość wynagrodzenia, czas pracy tygodniowo, długość pracy w jednym miejscu pracy) oraz opinie na temat polskich pracodawców. Polecam. Raport do pobrania: ukraincy_na_polskim_rynku_pracy_2019

Drugi raport to „Recruting experts worldwide” opracowany przez firmę doradczą Hays w Niemczech. Wynika z niego, że dla pracowników ważne są 3 kluczowe atrybuty: dobra atmosfera pracy, konkurencyjne wynagrodzenie oraz elastyczne godziny pracy. Wyzwaniem jest cyfryzacja, pracownicy chcą, by pracodawcy podnosili ich kompetencje w tym zakresie, tak by swobodnie korzystać z cyfrowych technologii. Rozwój osobisty jest dla pracowników szczególnie ważny. Raport do pobrania: Hays2019_recruiting_experts_worldwide

Trzeci raport został opracowany przez agencje Hired i z pewnością zainteresuje firmy sektora IT. Jest to bowiem ranking pracodawców, sporządzony za 2019 rok, u których warto pracować wraz z uzasadnieniem. Respondentami byli pracownicy IT z 4 krajów: Kanady, Francji, USA i Wlk. Brytanii (N=3600 osób). Warto przejrzeć listę nagrodzonych. Raport do pobrania tutaj. 

Oto raporty, które ukazały się w 2019 roku i z pewnością powinny zainteresować specjalistów employer brandingu, o ile już ich nie znacie:

  • Human Capital 2019 – ceniony i słusznie raport Deloitte.  W tym roku w centrum uwagi jest człowiek. Oto notka autorów: Pracownik, to przede wszystkim człowiek – jego oczekiwania, obawy i potrzeby, znajdują się w centrum uwagi i stają kluczowym motorem zmian w firmie, w której pracuje. Nowe technologie, rozwój gospodarczo-polityczno-kulturowy, ale i rewolucja przemysłowa 4.0 diametralnie wpływają na rynek pracy, działające na nim firmy, a także działy HR, które stoją na froncie tego pozytywnego przeobrażenia nie tylko biznesowego, ale przede wszystkim społecznego. Do pobrania tutaj.
  • Raport płacowy Hays 2019 – w którym czytamy, że sytuacja na rynku pracy jest coraz bardziej skomplikowana. Kluczowe staje się wdrożenie nowoczesnych rozwiązań oraz koncentracja na kompetencjach kandydatów – bardziej niż na ich wiedzy lub umiejętnościach. Do pobrania: Hays2019_raport_placowy
  • Raport Bulldogjob na temat pracodawców branży IT – solidna robota, opracowany na podstawie opinii 1466 osób z całej Polski. Znajdziesz tutaj informacje co sądzą pracownicy na temat oferowanych zarobków, pracy, rozwoju, kariery, a także lifestyle. Do pobrania tutaj. 
Julita Dąbrowska

Julita Dąbrowska

Autorka bloga, na co dzień pomaga firmom budować marki korporacyjne i marki pracodawców (współpraca ad hoc oraz współpraca projektowa). Punktem wyjścia jest odkrycie czym dana organizacja wyróżnia się od innych. W tym celu prowadzi badania jakościowe i ilościowe, przeprowadza diagnozę organizacji na podstawie już pozyskanych informacji i raportów, pomaga w opracowywaniu i weryfikacji strategii marki i strategii komunikacji marki. Szkoli dzieląc się swoją wiedzą na blogu, na łamach książek i e-booków, w trakcie szkoleń stacjonarnych i online, 

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online