Narzędzia online, które warto znać!
Jeśli dbasz o profil pracodawcy w mediach społecznościowych, aktualizujesz posty na stronie internetowej, opracowujesz ogłoszenia o pracę, to z pewnością korzystasz z różnych narzędzi online.
Oto lista narzędzi, które powinien znać każdy specjalista employer brandingu. Dzięki nim szybko przygotujesz potrzebne materiały graficzne, nagrasz wideo lub podcast oraz sprawdzisz jak skuteczne są Twoje działania.
Ta lista będzie aktualizowana – ale jeśli chcesz do niej dodać swoje ulubione narzędzia – wpisz w komentarzu lub napisz do mnie e-maila.
Tworzę ją z myślą o HR-owcach z firm MSP, którzy jako jednoosobowe działy HR mają ograniczone budżety EB.
Narzędzia do przygotowywania materiałów graficznych:
Od lat korzystam z CANVY. Jest oferta bezpłatna i płatna. Umożliwia przygotowanie materiałów graficznych jak banery, zaproszenia, reklamy na Facebooka, grafiki do umieszczenia w serwisach Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter. Ponadto możesz też przygotować prezentację (także w Powerpoincie), e-booka, plakat, zaproszenia, dzienniczki, jak i infografiki.
Narzędzia AI do generowania grafiki:
Narzędzia do przygotowania wideo:
- Filmora – link, używam tego programu od lat i polecam zarówno osobom początkującym jak i bardziej zaawansowanym,
- CapCut – link, sprawdziłam świetnie sobie radzi z przygotowywaniem krótkich 60-90 sekundowych filmów do Instagrama, Youtube,
- FlexClip – link, nowe narzędzie, które testuję,
Narzędzia AI do przygotowania tekstów do postów:
Narzędzia do publikacji postów w mediach społecznościowych:
- Creative Studio – służy do przygotowywania postów na Facebooka i Instagrama, narzędzie rekomendowane przez Facebooka, – link – mój wybór
- Buffer – link
- Hootsuite – link
- Postify – link
- PromoRepublic – link
Narzędzia do poprawy pozycji witryny w wyszukiwarce (tzw. SEO):
1. Google Analytics – link
2. Ubersuggest – link
3. NeuronWriter – link
Narzędzia do prowadzenia spotkań online / webinarów:
- ZOOM – link – polecam wersję „Meetings” do spotkań wewnętrznych oraz wersję „Webinar” do organizacji webinarów
- Teams – dla fanów Microsofta, wersja zintegrowana z innymi narzędziami Office, odpowiednia do spotkań wewnętrznych
- GetResponse / ClickMeeting – link – siostrzane rozwiązania, umożliwiające prowadzenie webinarów, nie wymaga pobrania żadnego oprogramowania przez uczestników spotkania
- Livewebinar – link – moim zdaniem najlepsze i najwszechstronniejsze narzędzie online, zarówno do spotkań, jak i webinarów – zdecydowany mój faworyt
- Youtube – jeśli Twoja firma ma już konto na Youtubie – może też prowadzić transmisje online (czyli webinary)
- StreamYard – link – stosunkowo nowe narzędzie do tzw. streamingu w serwisach Facebook i YouTube – pozwala na prowadzenie webinarów, niezwykle proste w użyciu i niewymagające ściągania żadnego oprogramowania na komputer uczestnika
Banki zdjęć (w tym bezpłatne):
Narzędzia do e-mail marketingu:
pomocne w komunikacji wewnętrznej, do wysyłki wewnętrznych biuletynów, powiadomień o akcjach / awansach / działaniach CSR-owych.
- Mailerlite – LINK – zdecydowany faworyt, pozwala na wysyłkę e-maili do 1000 odbiorców bezpłatnie, do tego prosta, dość intuicyjna nawigacja.
- Mailchimp – LINK – dobrze znane narzędzie, lubiane przez Polaków, również zintegrowane z RODO (co jest bardzo ważne)
- GetResponse – LINK – mniej intuicyjny, bardziej dla osób cierpliwych i o stalowych nerwach, bo nie można liczyć na pomoc ze strony właścicieli aplikacji
- FreshMail – LINK – moim zdaniem, jego wadą jest fakt, że zbyt dużo e-maili wpada do skrzynki spamowej
Narzędzia do porządkowania informacji / notatek:
- Trello – LINK – prosty, fajny system porządkowania notatek / zadań w blokach, umożliwia również pracę w grupie co jest ważne w pracy zespołowej
- Asana – LINK dość prosty, ale wymaga choćby minimalnego wprowadzenia, sprawdza się w pracy zespołowej
- Teams – dla miłośników Microsofta
- Google Docs – szczerze polecam, tworzenie plików tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, korzystanie ze wspólnych kalendarzy jest proste i co równie ważne dostępne niemalże dla każdego
- Evernote – LINK – chyba jedna z najczęściej rekomendowanych aplikacji do tworzenia notatek i zarządzania nimi
- OneNote – produkt Microsofta – bezpośredni konkurent Evernota
- Slack – LINK – ponoć ulubiony program świata IT
- Milanote – LINK – moje najnowsze odkrycie, daje możliwość pracy w grupach, ja najczęściej korzystam z opcji MoodBoard -> kolaż to mój ulubiony sposób gromadzenia informacji i inspiracji
Narzędzia do zaawansowanego porządkowania notatek – metoda ZETTELKASTEN
- Notion – program rozbudowany oferujący wiele funkcji jak prowadzenie kalendarza, bullet journala, tworzenie recenzji ksiażek i filmów, listy TO DO i wiele innych
- Obsidian – program bezplatny, umożliwiający szybkiego przygotowywanie notatek i i ich łączenie za pomoca linków wewnętrznych
- Scrintal – na razie tylko wersja płatna
Narzędzia do sprawdzenia tekstu:
- ortograf.pl – pomaga sprawdzić czy tekst jest napisany poprawnie, bez błędów ortograficznych
- jasnopis.pl – program weryfikujący poziom trudności tekstu / zrozumialości w skali 1-7. Moje teksty zazwyczaj oceniane są na 3 lub 4 czyli średnio trudne.
A także poznaj sprawdzone sposoby uzupełniania wiedzy jak: