Jak Linkedin może Ci pomóc, by działania HR-owe były skuteczne?

 

Zdecydowana większość pracodawców w Polsce korzysta z Linkedina, by promować swój wizerunek odpowiedzialnego i atrakcyjnego miejsca pracy.

Zanim jednak zaczniesz korzystać z tej możliwości trzeba odpowiedzieć sobie na 4 ważne pytania:

  • jaki jest cel działań komunikacyjnych dla danego pracodawcy,
  • kim jest grupa odbiorców komunikatów,
  • co chce przekazać odbiorców,
  • czy moim odbiorcy faktycznie są na Linkedinie i z niego korzystają.

Zachęcam do opracowania strategii komunikacji dla marki pracodawcy. W niej powinny znaleźć się odpowiedzi na powyższe pytania, poprzedzone analizą dotychczasowych działań, analizą tzw. person kandydatów i wyborem atrybutów EVP (employer/employee value proposition).

Kiedy ze strategii komunikacji jasno wynika, że kandydaci i osoby wpływające na kandydatów korzystają z Linkedina – wówczas warto zainteresować się profilem firmowym.

Profil firmowy można założyć bezpłatnie. Można to zrobić na 2 sposoby w zależności od tego czy admin profilu (osoba, która zakłada profil) ma już swoje konto osobiste czy też nie.

Ważne, by już na początku działalności na Linkednie wypełnić wszystkie rubryki w formularzu profilu firmowego. Przygotować opis firmy, podać dane kontaktowe, wstawić logo firmy.

To baza, która umożliwia rozpoznawalność firmy na Linkedinie. Logo pracodawcy będzie automatycznie wyświetlane przy nazwie pracodawcy na profilach pracowników – aktualnych i byłych.

 

Przede wszystkim interesujące treści dla kandydatów

Sporo osób skupia się na kwestiach technicznych dotyczących algorytmu Linkedina. ten jednak stale się zmienia.

Niezmiennie Linkedin preferuje 2 zasady:

  • by internauci jak najwięcej czasu spędzali w serwisie Linkedin, dlatego linki zewnętrzne automatycznie obniżają zasięgi,
  • by internauci wymieniali się opiniami na temat danego posta czy artykułu, jednak Linkedin ogranicza zasięgi sztucznych polubień, komentarzy (tak się dzieje kiedy grupa osób wzajemnie lajkuje swoje posty i je komentuje).

 

Oto spisane wskazówki (mogą zmieniać się jak zmienia się Linkedin)

  1. Z punktu widzenia pracodawcy i promocji wizerunku pracodawcy wszystkie komunikaty powinny być publikowane przede wszystkim na profilu firmowym pracodawcy, a nie na profilach osobistych ambasadorów.
  2. Czas publikacji postów zalezy przede wszystkim od godzin aktywności odbiorców – zdecydowana większość osób korzysta z Linkedina w dni powszechne, w godzinach pracy – przy porannej kawie, w godzinach lunchu.
  3. Posty powinny być przygotowywane w jednym języku. Funkcja automatycznego tłumaczenia działa świetnie i nie ma potrzeby przygotowywania materiałów w 2 i więcej językach.
  4. Umieszczanie w treści posta linku zewnętrznego (np. do ogłoszenia o pracę w zewnętrznym serwisie) obniża zasięgi.
  5. Linkedin umożliwia bezpłatne publikowanie ogłoszenia o pracę.
  6. Linkedin testuje i dodaje nowe funkcje – warto je samodzielnie przetestować i sprawdzić czy są one korzystne z punktu widzenia jakościowego budowania wizerunku pracodawcy.
  7. Warto poświecić godzinę tygodniowo, by przestudiować statystyki i wyciągąć wnioski an temat tego jakie tematy były interesujące dla internautów oraz jak sobie radzimy w porównaniu do konkurentów (profili firmowych). Dla tych, którzy poszukują bardziej zaawansowanych narzędzi – polecam Sotrender. Można skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego, by poznać możliwości analityczne tego narzędzia.

 

Obejrzyj nagranie szkolenia online, poznasz więcej wskazówek na ten temat. Rozmawiam z Janem Zającem, prezesem Sotrender.

 

Leave this field blank
Proszę napisz co Cię interesuje, a czego nie znalazłaś na mojej stronie.