Orientacja na ludzi!
Od kilku lat zmieniają się oczekiwania zarówno pracodawców, jak i pracobiorców.
Nietrafione, czy kontrowersyjne decyzje są szybko nagłaśniane, a błędy bezlitośnie wytykane. Rośnie świadomość zmian, ale nie zmienia się to, że pracobiorcy nie mogą funkcjonować bez pracodawców.
Za to bardzo szybko zmienia się charakter tej relacji. Coraz częściej i coraz głośniej mówi się o obopólnym szacunku.
Żądamy od innych szacunku. Więcej szacunku, uznania czy wsparcia. Ale zanim zaczniemy od innych czegoś oczekiwać, lepiej zacząć od siebie. Badania firmy AON Hewitt za 2014 roku pokazują, że Polacy niezależnie od grupy wiekowej najbardziej sobie cenią – orientację na ludzi. To jest magnes przyciągający pracowników do firm, spoiwo dobrych relacji – ale i dobrych wyników finansowych w firmie.
Kultura szacunku to pierwszy warunek firmy zorientowanej na ludzi. Dotyczy każdej osoby w firmie, niezależnie od pozycji, doświadczenia. I jest niezwykle wrażliwa na zmiany. Agresja budzi agresję i niszczy dobre relacje.
Podejście H2H
To pojęcie zostało wprowadzone w 2017 roku przez autora książki „There is no B2B and B2C: It’s Human to Human #H2H” Bryana Kramera (napisał też książkę Sharelogoly – sprawdź recenzję). Autor analizuje aktualne relacje w organizacjach i dochodzi do wniosku, że każda relacja biznesowa to relacja człowieka do człowieka czyli human to human, #H2H.
Oto opis z okładki książki:
Bryan bada wiele aspektów tego, dlaczego i jak należy dostosować dzisiejszą komunikację, aby nadążyć za naszym stale ewoluującym i szybko zmieniającym się światem społecznym i cyfrowym. Poprzez anegdoty z własnych doświadczeń jako prezesa firmy marketingowej z Doliny Krzemowej, inspiruje zarówno nowe sposoby znajdowania podobieństw w naszym człowieczeństwie, jak i praktyczne narzędzia, które pozwalają znów myśleć jak marketingowiec. W szczególności dowiesz się: – Czterech zasad kontekstu społecznego – Jak budowanie sensoryczne człowieka uczyni cię lepszym marketerem – Sekrety tworzenia pomysłów godnych tłumu, z przykładami z prawdziwego świata – Jak być „cudownie destrukcyjnym” – Wgląd w budowanie biznes społecznościowy — co to znaczy mieć „Focker Moment” i dlaczego należy je świętować.