W 2019 roku sporo czasu i uwagi specjaliści employer brandingu powinni poświęcić kwestii sensu wykonywania pracy. Każdy pracodawca powinien wiedzieć, a nie jedynie przypuszczać – dlaczego pracownicy pracują w danej firmie. 

Odpowiedź na to pytanie jest ważna z co najmniej dwóch powodów:

  • do weryfikacji (a może opracowania) propozycji wartości, czyli EVP (Employer / Employee Value Proposition),
  • do weryfikacji działań, których celem jest większe zaangażowanie pracowników.

Ja tym razem wybrałam tylko dwa, ale bardzo ważne raporty – oba wnoszą nowa wiedzę na temat celu i sensu pracy. 

https://julitadabrowska.pl/?p=207255 To raport firmy Bene na temat przyszłości pracy. Autorzy raportu wskazują na 4 trendy, które zdominują rynek pracy w najbliższych miesiącach: 

  1. transformacja cyfrowa
  2. przywództwo
  3. cel pracy
  4. otwarta współpraca 

 

 

 

 

https://julitadabrowska.pl/?p=207255Raport firmy ADP, który tym razem skupia się na jednym ważnym pytaniu – jaki jest cel przychodzenia do pracy. 

Aż 2/3 respondentów w Europie odpowiedziało, żeby mieć pieniądze, które:

  1. są potrzebne na rzeczy, które potrzebuję,
  2. są potrzebne na rzeczy, które chcę mieć,
  3. są potrzebne, by się uczyć i rozwijać 

 

 

 

Z tych raportów można wyciągnąć kilka wskazówek – co jest ważne dla pracowników i kandydatów, których chcemy zainteresować pracą w danej firmie. Miłej lektury. 

Weź udział w badaniu „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online