Raporty rekomendowane w lutym 2019
Właśnie ukazały się dwa bardzo ciekawe raporty.
Oba rzetelne i dostarczające wielu ciekawych informacji na temat tego jak zmienia się rynek pracy i my ludzie na nim.
Pierwszy z nich to raport PWC „Workforce of the future” opracowany na podstawie opinii pozyskanych od 10.000 respondentów ze 138 krajów świata. Instytut wyróżnił 5 megatrendów takich jak:
– rewolucja technologiczna,
– zmiana demograficzna,
– postępująca szybka urbanizacja,
– zmiana w układzie sił gospodarek na świecie,
– kurczenie się zasobów i zmiany klimatyczne.
W efekcie powstała mapa 4 typów miejsc pracy (patrz obrazek), która wyróżnia:
– świat żółty – Ludzie przede wszystkim,
– świat czerwony – Innowacje rządzą,
– świat zielony – firmy troszczą się,
– świat niebieski – korporacja jest królem.
raport dostępny jest online w języku angielskim. Polecam!
Drugi raport został opracowany po polsku przez firmę Randstad i dotyka niezmiernie ważnej dla mnie kwestii – sensu pracy. Od lat powtarzam, że pracodawcy, którzy nadal skupiają się na przedmiotowym zarządzaniu będą napotykać na coraz większe rozdźwięki na rynku pracy. Jako ludzie walczymy o coraz większą atencję i poszanowanie naszych praw, zatem podmiotowe traktowanie ludzi w pracy jest naturalnym efektem tych trendów.
Raport przedstawia zachęcające wyniki badań, z których wynika, że pracodawcy mogą osiągać konkretne korzyści z przyjęcia nowej perspektywy pracy, czyli troski o spełnienie zawodowe swoich pracowników, mianowicie:
– poprawę efektywności,
– rozwój firmy jako wynik rozwoju osobistego i zawodowego jej pracowników,
– lojalność pracowników,
– pozytywny wpływ na postrzeganie pracodawcy,
– naturalnych ambasadorów marki pracodawcy.
Julita Dąbrowska
Autorka bloga, na co dzień pomaga firmom budować marki korporacyjne i marki pracodawców (współpraca ad hoc oraz współpraca projektowa). Punktem wyjścia jest odkrycie czym dana organizacja wyróżnia się od innych. W tym celu prowadzi badania jakościowe i ilościowe, przeprowadza diagnozę organizacji na podstawie już pozyskanych informacji i raportów, pomaga w opracowywaniu i weryfikacji strategii marki i strategii komunikacji marki. Szkoli dzieląc się swoją wiedzą na blogu, na łamach książek i e-booków, w trakcie szkoleń stacjonarnych i online,