fbpx

Jeśli właśnie pracujesz nad planem działalności employer brandingowej w 2020 roku, to polecam wybrane raporty na temat HR i nie tylko.

Mała wskazówka. Wnioski opisane w raportach powinny być inspiracją do działania lub zainteresowania się pewnym (nowym) obszarem. Każda firma jest inna, ponieważ inaczej budowała swój zespół ludzi. Rekomendowane przeze mnie raporty dotyczą Polski (jeden) i USA (dwa raporty), ale w każdym z nich znajduje co najmniej jedna informacja, która jest cenna.

#JulitaDabrowskapoleca

  1. Raport „HR Careers Report 2019” – opracowany na podstawie opinii HR-owców z 1000 firm, w których łącznie pracuje ponad 200.000 pracowników. To analiza środowiska HR-owców w USA, dzięki temu wiadomo więcej kto wpływa na rynek pracy w USA. Przeciętny HR-owiec ma 42 lata i jest kobietą. Im liczniejszy zespół HR, tym krótszy staż pracy HR-owców. Najwyższe wynagrodzenie otrzymują ci zatrudnieni w firmach do 50 osób, oraz w firmach zatrudniających 750-1000 osób. Ma znaczenie również branża, w sektorach usługowych i IT wskaźnik = liczba HR-owców / liczba pracowników jest najwyższy.
    Nie wiem czy jest dostępna podobna analiza HR-owców w Polsce, ale dobrze było dowiedzieć się kim są HR-owcy ponieważ to oni kształtują polski rynek pracy. Więcej tutaj.
  2. Raport firmy Mercer & Partners „Engaging the workforce in digital transformation” to dawka wiedzy na temat tego jak pracodawcy radzą sobie z transformacją cyfrową. Wiadomo, że w większości firma transformacja cyfrowa jest na wstępnym etapie, a po drugie brakuje strategicznego podejścia do wdrożenia procesów adaptacyjnych w firmach. Firma Mercer zidentyfikowała problemy i opracowała własny zintegrowany model ciągłej adaptacji. Strategia adaptacji cyfrowej powinna opierać się na zaangażowaniu. Dodatkowo raport uwzględnia komentarze na temat udanego wdrożenia transformacji cyfrowej wśród pracodawców – jak Cisco i Unilever. Polecam. Więcej tutaj.
  3. Raport Piotra Prokopowicza „Iloraz HR. Co ty wiesz o zarządzaniu?” przedstawia wyniki badania wsród 250 polskich HR-owców, którzy zgodzili się na przeprowadzenie testu wiedzy – trzeba było udzielić odpowiedzi na 44 pytania. Co z tego wynika – przeczytacie w raporcie. Więcej tutaj. Ja zacytuję trzy wnioski:
    • Istotną zależność da się zauważyć między doświadczeniem zawodowym w branży HR a wiedzą z zakresu zarządzania – im większe doświadczenie, tym lepszy wynik w teście wiedzy.
    • Stwierdzono jednoznacznie negatywny, liniowy związek między przekonaniami na temat bezużyteczności wiedzy naukowej a wynikiem z zakresu wiedzy o zarządzaniu.
    • Niskie wyniki w teście ogólnej wiedzy naukowej powiązane są również z niskim wynikiem wiedzy na temat zarządzania.

 

Archiwum wpisów od 2011 r.

Weź udział w bezpłatnym webinarze 24.10.2019!

Już niedługo w czwartek 24.10.2019 poprowadzę kolejny bezpłatny webinar na temat „Jak zaplanować działania employer brandingowe na 2020?” – dowiedz się więcej. 

Julita Dąbrowska

Julita Dąbrowska

Autorka bloga, na co dzień pomaga firmom budować marki korporacyjne i marki pracodawców (współpraca ad hoc oraz współpraca projektowa). Punktem wyjścia jest odkrycie czym dana organizacja wyróżnia się od innych. W tym celu prowadzi badania jakościowe i ilościowe, przeprowadza diagnozę organizacji na podstawie już pozyskanych informacji i raportów, pomaga w opracowywaniu i weryfikacji strategii marki i strategii komunikacji marki. Szkoli dzieląc się swoją wiedzą na blogu, na łamach książek i e-booków, w trakcie szkoleń stacjonarnych i online,