Jak czerpać radość z pracy

to ciekawa pozycja dla tych, którzy szukają wskazówek jak uzdrowić kulturę organizacyjną.

Autor – Bruce Daisley – zawarł 30 propozycji, choć żadna z nich nie jest nowa, znajdziesz je w innych opracowaniach to i tak warto spojrzeć na nie na nowo.

 

Te pomysły pogrupował w 3 działy:

  • pomysły zwiększające doładowanie, czyli pomysły na zmianę warunków pracy i organizacji pracy,
  • pomysły zwiększające synchronizację, czyli pomysły na lepsze poznanie się w zespole i lepszą współpracę,
  • pomysły na synergię czyli na lepsze dopasowanie się w zespole.

Wartością autora jest dokładne opisanie każdego z pomysłów. Najpierw wprowadzenie do tematu poparte własnymi doświadczeniami lub badaniami amerykańskich socjologów, potem prezentacja pomysłu i opisanie zmian jakie zaszły.

Drugim warunkiem koniecznym jest uświadomienie sobie jak JA chcę pracować, czy chcę być trybikiem w korporacji, czy też wypracować wraz z moją organizacją nowe zasady pracy, która sprawia przyjemność. Tu wymagana jest wysoka samoświadomość, ale i odpowiednia kultura organizacji.

O jakich pomysłach myślę:

  • o świadomym kreowaniu dnia pracy, czyli bloków pracy głębokiej, o włączaniu przerw na lunch, skupieniu się na wykonywaniu jednej rzeczy naraz,
  • o szanowaniu czasu pracy innych czyli rezygnacji z wieczornych i weekendowych mejli czy SMS-ów,
  • trzymaniu w ryzach tygodniowego czasu pracy, tak by nie przekraczać 40 (maksymalnie 50) godzin.

Niektóre pomysły po stronie organizacji są łatwe do wdrożenia, do tego bezkosztowe. Przykład:

  • zmiana ciągów komunikacyjnych w firmie czyli przestawienie biurek tak, by zespoły, które ze sobą powinni współpracować miały biurka obok siebie.

 

Dla kogo ta książka?

Ta książka spodoba się tym, którzy chcą budować organizację oparte na szacunku, zaufaniu i odpowiedzialności.

Bo też wiele pomysłów bardziej nawołuje do zmiany sposobu patrzenia na pracę, niż na rewolucję. Wszystkie pomysły można zastosować w polskich firmach.

Można je wdrażać odgórnie jako zmianę kultury organizacji, lub oddolnie przez menedżerów, którym zależy na swoich zespołach i dobrostanie pracowników.

Ta książka nie spodoba się tym, którzy chcą wszystko i wszystkich kontrolować – czas, miejsce pracy swoich pracowników. Jednym słowem autokraci nie polubią opisanych w tej książce propozycji.

 

Napisałam, że wiele pomysłów można znaleźć w innych książkach, oto rekomendowana lista:

 

Zainteresowałam Cię? Może chcesz ją kupić:

Link afiliacyjny oznacza, że kiedy klikniesz w niego i zdecydujesz się na dokonanie zakupu, ja otrzymam prowizję za rekomendację.

Julita Dąbrowska

Julita Dąbrowska

Autorka bloga, na co dzień pomaga firmom budować marki korporacyjne i marki pracodawców (współpraca ad hoc oraz współpraca projektowa). Punktem wyjścia jest odkrycie czym dana organizacja wyróżnia się od innych. W tym celu prowadzi badania jakościowe i ilościowe, przeprowadza diagnozę organizacji na podstawie już pozyskanych informacji i raportów, pomaga w opracowywaniu i weryfikacji strategii marki i strategii komunikacji marki. Szkoli dzieląc się swoją wiedzą na blogu, na łamach książek i e-booków, w trakcie szkoleń stacjonarnych i online, 

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online