fbpx

W piątek 21 marca 2014 roku gościłam na comiesięcznym spotkaniu Stowarzyszenia Interim Menedżerów i przygotowałam krótki warsztat na temat „Personal Brandingu”. W trakcie prezentacji i jeszcze długo po dyskutowaliśmy na temat czy i kto powinien budować markę osobistą, jakie korzyści daje marka osobista i gdzie czyhają pułapki.

Na początku proponuję uporządkować pojęcia, są ważne i określają inny rodzaj działań. Czym innym jest marka, a czym innym jej wizerunek i reputacja oraz tożsamość. Większość osób, gdy słyszy pojęcie „marka osobista” łączy je z aktywnością danej osoby. To tylko część prawdy. Sama aktywność w mediach świadczy jedynie o tym, że chcemy się dzielić informacjami, że mamy coś do powiedzenia. Przy obecnym stanie techniki, każdy ma możliwość bycia wydawcą, redaktorem i dziennikarzem, czyli może samodzielnie tekst napisać, zredagować i go opublikować – na własnej stronie internetowej, na blogu, na profilu w serwisie społecznościowym. Można również przygotować dłuższą wypowiedź dla pisma branżowego albo nagrać film i zamieścić go w serwisie you tube czy vimeo. Możliwości jest wiele.

Zainteresowanym temat marki osobistej polecam moje dwa artykuły: artykuł 1, artykuł 2.