Pracodawcy z wyboru

 

Kim oni są? To pracodawcy zachwalani przez potencjalnych kandydatów oraz aktualnych pracowników. Wybierani na podstawie oczekiwań i wyobrażeń, inspirowani opowieściami innych osób – najczęściej aktualnych i byłych pracowników.

Właśnie wyobrażenia są tutaj niezmiernie ważne. Dotyczą tego jak może wyglądać praca na co dzień w danej firmie, jakie panują zwyczaje, co się przede wszystkim liczy. Jedno nie ulega wątpliwości, to jawna deklaracja chęci podjęcia pracy w takiej firmie.

Takie wyobrażenia to nic innego jak kontrakt psychologiczny, dobrze znany termin z zakresu zarządzania firmą, zasobami ludzkimi.

Powstaje jako troszkę wyidealizowany obraz życia firmy, choć inspirowany faktami. Ci, którzy pracują w takich firmach mówią o sobie, że spełniają swoje plany zawodowe, a może nawet i marzenia. W ich słowach słychać dumę z przynależności. Czasami też to widać – gdy posługują się obrandowanymi gadżetami jak koszulki, plecaki, czapeczki. Ci co już w tych firmach nie pracują, ciągle porównują nowego pracodawcę z poprzednim i odnajdują coraz więcej pozytywnych aspektów pracy z przeszłości.

Za czym tak naprawdę tęsknią? Przede wszystkim za klimatem organizacyjnym, czymś co pozwala na pracę w zgranym zespole, o uznanych regułach, wyznających jasne sytuacje.

Kiedy zaś w tej firmie pracowali, niekoniecznie byli tego świadomi i niekoniecznie to doceniali. Powrót nie zawsze jest możliwy, ale wciąż powtarzalne opinie na temat byłego pracodawcy budują wizerunek pracodawcy z wyboru. I to jest właśnie kluczem: wizerunek pracodawcy z wyboru budują wszyscy zainteresowani, czyli aktualni, byli oraz potencjalni pracownicy. Mówią wprost lub w formie anegdot czy opowieści firmowych, dotykają kwestii etycznych i kodeksów postępowania biznesowego. A po latach wstępują do klubów Alumni i nadal rozpamiętują dawne historie.

Czasami ważnym elementem pozytywnych wyobrażeń jest także siła marki konsumenckiej.

Chęć pracy w firmie, która zmienia świat, zmienia zwyczaje konsumentów a także ich życie to kusząca opcja. O kim mowa? O firmach takich jak: Coca-Cola, Google, Facebook, Apple, Microsoft i wielu innych. Firmy te są notowane na liście najbardziej pożądanych marek świata i znacząco wpływają na wycenę firm na światowych giełdach finansowych. Mają też swoją wysoką wartość w życiorysie pracownika jako pracodawca, który rzeczywiście gwarantuje cenne doświadczenie zawodowe.

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online

Proszę napisz co Cię interesuje, a czego nie znalazłaś na mojej stronie.