Znajdź swoje dlaczego

 

czyli znajdź odpowiedź na pytanie – dlaczego coś robisz, coś co jest ważne dla Ciebie.

To nawiązanie do wykładu Simone’a Sineka, twórcy tzw. złotego kręgu, czyli 3 pytań, które są ważne. Tym pierwszym pytaniem jest właśnie – dlaczego. Kiedy Sinek opowiada o pytaniu: dlaczego – wszystko wydaje się oczywiste i przejrzyste. Trudność pojawia się wtedy kiedy chcemy samodzielnie odpowiedzieć sobie na pytanie – dlaczego coś robię, dlaczego czegoś nie robię.

Na pomoc ruszają przyjaciele Sineka: David Mead i Peter Docker, którzy wspólnie napisali książkę „Znajdź swoje dlaczego”. Tłumaczą w niej krok po kroku co zrobić, by odkryć swoje dlaczego.

Kiedy pracujesz, codziennie rano wstajesz do pracy może czasami nachodzi Cię refleksja – a właściwie to po co ja to wszystko robię. idąc na skróty mówimy – dla mojej rodziny, dla moich dzieci – by żyło się nam lepiej, wygodniej. Nie oznacza to zaś wcale, że praca sprawia nam przyjemność lub, że czujemy się spełnieni i dumni z tego co robimy zawodowo.

Jakiś czas temu instytut Millward Brown przeprowadzał w Polsce badania TGS i wyróżnił 6 segmentów wśród respondentów. Tylko ok. 6-8 proc. populacji nazwał ludźmi spełnionymi, czyli takimi, którzy żyją tak jak chcą, choć nie zawsze mają status osób najbogatszych. Ci ludzie potrafią cieszyć się każdym dniem swojego życia.

 

Dlaczego ważne jest, by poznać własne dlaczego?

Odpowiedź na pytanie DLACZEGO – to poznanie tego, co jest dla nas ważne w życiu, co sprawia, że czujemy się spełnieni, co sprawia, ze chcemy poświęcać swój czas i energię. 

W życiu indywidualnej osoby to może być odpowiedz na pytanie – jaki zawód chcę wykonywać, w jaki sposób przeżyć życie, z jakimi ludźmi budować relacje a jakich unikać. 

Można też poszukiwać odpowiedzi na pytanie DLACZEGO w stosunku do grup a nawet całych organizacji. Jeśli zajmujesz się employer brandingiem, wiesz, ze dla kandydatów i pracowników ważny jest sens i cel istnienia firmy. To jeden z elementów marki pracodawcy.

A w tej książce dowiesz się jak odkryć własne dlaczego. Potrzebna będzie podróż w głąb siebie, powrót do wspomnień, analiza tego co faktycznie ważnego wydarzyło się. 

Poznasz wskazówki jak odkryć indywidualne oraz grupowe dlaczego, krok po kroku. Dlatego polecam tę lekturę! 

Obejrzyj recenzję wideo:

 

Tę książkę możesz kupić online (link afiliacyjny): TUTAJ 

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online

Proszę napisz co Cię interesuje, a czego nie znalazłaś na mojej stronie.