Oto 4 raporty, które polecam osobom inicjującym działania employer brandingowe. 

Staram się śledzić informacje o nowo publikowanych raportów, które pokazują nowe oblicza zmieniającego się świata. Nie ograniczam się jedynie do raportów związanych z rynkiem pracy, polecam Waszej uwadze także raporty analizujące zachowania i oczekiwania różnych grup konsumentów. Wszak konsumenci to także pracownicy lub kandydaci. 

Jeśli chcesz polecić inny raport, napisz w komentarzu. 

 

Move over Millennials

Oto nowy raport opracowany przez Kantar, na podstawie badań globalnych przeprowadzonych w 8 krajach świata na temat 21-latków, czyli osób, które urodziły się w 1997 roku. 

Raport bada zachowania i oczekiwania 21-latków, którzy stanowią nie lada wyzwanie dla marketerów szczególnie dobrze już znanych marek. Osoby te nie wyznają wartości XX wieku, mają odmienne wierzenia i opinie. Są uzależnione od urządzeń i komunikacji cyfrowej, a ich decyzje wpływają na decyzje gospodarstw domowych. Częściej korzystają z Messengera niż z Facebooka, częściej też polegają na opinii swoich rówieśników niż na opinii tzw. starych mediów. 

Więcej o raporcie tutaj. 

Raport Manpower Solutions na temat customer & candidate experience

Z przeprowadzonego badania na skalę międzynarodową wynika, że pozytywne doświadczenie kandydatów wyniesione z procesu rekrutacji zwiększa prawdopodobieństwo zakupu produktów lub usług firmy, do której aplikowali. Z drugiej strony usatysfakcjonowani klienci chętniej podejmą pracę w przedsiębiorstwie, z którego produktów i usług korzystają. Niby nic nowego, ale teraz bardziej konkretnie.

Więcej na temat raportu – tutaj 

AON Global Engagement Report

Jak co roku AON Hewitt zaprezentował wyniki globalnego badania na temat poziomu zaangażowania pracowników. Raport uwzględnia wybrane kraje na wszystkich kontynentach i pokazuje jakie czynniki wpływają na wzrost zaangażowania w firmach. 

Zaangażowanie pracowników spadło z 65 procent w 2015 r. do 63 procent w 2016 r. W 2017 r. ponownie zaobserwowano powrót do poziomu 65 procent. Czytaj w raporcie co wyjaśnia te zmiany. 

Więcej na temat raportu – tutaj. 

Mapping the New

Firma Willis Towers Watson opublikowała raport związany z określaniem propozycji wartości. W nowym świecie pracy projektowanie programów związanych z benefitami i uznaniem staje się ciągłą podróżą wymagającą regularnych korekt kursu, aby sprostać zmieniającym się potrzebom zarówno pracowników, jak i organizacji.

Więcej informacji – tutaj. 

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online

Weź udział w kursie online!

Naucz się jak samodzielnie opracować strategię i plan działań employer brandingowych, by faktycznie wyróżnić pracodawcę na rynku pracy. Kurs obejmuje 23 lekcje pogrupowane w 3 moduły oraz bonusy. Poznaj szczegóły oferty!