Oto 6 raportów, które polecam Waszej uwadze. Dotyczą nie tylko employer brandingu, ale uważam, że każdy EB-owiec powinien je znać i wybrać coś interesującego dla siebie. Są to raporty nie zawsze uwzględniające dane z Polski, ale to co jest cenne to dają szerszą perspektywę zmian zachodzących na rynku pracy, a tym samym na rynku relacji pracodawca-kandydaci-pracownicy.
Jak używać Facebooka, by zyskał Employer Branding
Oto raport opracowany przez firmę Newspoint. Zawiera kilka przykładów działań EB prowadzonych przez polskich pracodawców na Facebooku w 2017 roku. Dodatkowo cenne komentarze (w tym jeden mój :)) Do pobrania bezpłatnie.
„Największy serwis społecznościowy jest jednym z głównych miejsc komunikacji marketingowej firm oraz świetną platformą dla zarówno dla osób poszukujących z pracy, jak i szukających pracowników. To tu można znaleźć opinie, komentarze czy działania komunikacyjne potencjalnego pracodawcy.”
Wyzwania na rynku pracy. Oczekiwania i rozwój
Raport HAYS 2018. „Kadra zarządzająca i działy HR muszą opracować strategię zatrudnienia, która umożliwi sprostanie wysokim i sprecyzowanym oczekiwaniom kandydatów. Oznacza to konieczność zaproponowania nie tylko atrakcyjnego wynagrodzenia, ale również interesującej ścieżki kariery oraz pakietu odpowiednich świadczeń pozapłacowych. „
The Workforce View in Europe 2018
Badanie firmy ADP.
„Dzięki badaniu, w którym udział wzięło niemal 10 000 pracowników z Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Dzięki wnikliwej analizie niektórych z najbardziej aktualnych tematów, w tym automatyzacji, umiejętności, samozatrudnienia, wydajności i równości, jest to niezbędna lektura dla tych, którzy koncentrują się na budowaniu bardziej ludzkich zasobów pracy.”
Pierwsze kroki na rynku pracy 2018
Warto pobrać ten raport i zastanowić się nad tym co czeka firmy w najbliższej perspektywie. Skupia się on na młodych (25-latkach), którzy wkraczają na rynek pracy. Zdecydowana większość nie chce brać na siebie obowiązki lidera.
„Polska reprezentacja studentów i absolwentów w badaniu wyniosła 2508 osób. Korzystając z tak licznej grupy, postanowiliśmy wyodrębnić i przebadać ją w osobnym raporcie pokazującym jak zmienia się podejście do pracy wśród najmłodszych pracowników w Polsce.”
Right People, Wrong Place
Raport opracowany przez EY i Linkedina. Dostępny w języku angielskim.
„Analysis of sample of 659 companies revealed a statistically significant relationship between talent-to-market alignment and various measures of firm-level performance. Across the sample the most aligned firms – those in the top quartile of talent-to-market alignment – typically achieved productivity levels more than 50% to approximately 40% higher than those in the bottom quartile.”
Employment Branding Report
Raport firmy Wilson HCG za 2017 rok.
„It’s important to remember that customers often become candidates – and vice versa. Here is where commercial branding and employment branding intersect: The two elements must feel congruent on all levels, and neither deserves less attention than the other. In a glass house, you can’t build a wall between your corporate identity and your employment brand.”