Jak zmieni się komunikacja z pracownikami do 2020? 

Zmiany technologiczne definitywnie zmieniają zwyczaje komunikowania się między ludźmi. To już wiemy, ale czy wiemy w jaki sposób pracodawcy już dziś mogą przygotować się na zmiany jutra? Przede wszystkim na zmiany społeczne związane z komunikowaniem się ale wynikające ze zmian technologicznych.

Rozmawiam z wieloma menedżerami. Wciąż zaskakuje mnie jakże wielu menedżerów oddziela sposób komunikowania z rodziną, przyjaciółmi od sposobu komunikowania wewnątrz firmy. Tak jakby techniczne możliwości komunikowania się prywatnego i służbowego znacznie się róźniły.

To może kilka przykładów. Czym jest telefon komórkowy? Banalne? Nieprawda.

Wiele osób wciąż postrzega telefon komórkowy jako proste urządzenie, umożliwiające prowadzenie rozmów i wysyłanie SMS-ów. Takie proste funkcje oferowały telefony sprzed dekady – popularne Nokie. Czy obecnie kupując nowy telefon można kupić telefon nie-mobilny?

A teraz spójrzcie na swój telefon. To mini-komputer. Określenie mini – jest słuszne jedynie mając na myśli jego rozmiar. Pod każdym innym względem to komputer. Umożliwia prowadzenie rozmów, wysyłanie i odbieranie wiadomości poczty elektronicznej, SMS-ów i MMS-ów, ale przede wszystkim to aparat fotograficzny / kamera wideo, gotowe studio do formatowania obrazów i dźwięków i szybkiego publikowania, strażnik czasu – budzik i przypominacz, karta płatnicza i terminal transakcji online, oraz organizator hobby / zainteresowań. Wciąż rosnąca liczba aplikacji umożliwia bycie tu i teraz oraz informowanie o tym wszystkich w zasięgu sieci.

Jedyną słabostką telefonu komórkowego jest konieczność ładowania go oraz opłacania rachunków za usługi telekomunikacyjne.

A teraz jaką funkcję pełni telefon u pracodawcy? Wyposaża się w niego menedżerów i osoby, które muszą być dostępne – dla innych pracowników czy klientów. Natomiast w jakże wielu firmach – nadal buduje się skomplikowane platformy intranetowe – ale dostępne tylko dla pracowników na miejscu i tylko dla pracowników z dostępem do komputera służbowego. W wielu firmach produkcyjnych pracownicy nie pracujący przy biurkach tak naprawdę nie mają dostępu do intranetu. Oczywiście są tzw. kioski komputerowe, ale ilu pracowników korzysta z nich? Niewielu. Mogą z nich korzystać w czasie przerw, przed lub po pracy.

To tylko jeden z przykładów. Właśnie opracowuję raport na temat wyzwań stojących przed firmami działającymi w Polsce w perspektywie najbliższych 3 lat. Z czytelnikami mojego bloga chciałabym się podzielić informacjami – co zatem czeka pracodawców i jak zmieni się komunikacja wewnątrz firmy, tak by można było te informacje wykorzystać już dziś.

Dlatego serdecznie zapraszam na bezpłatne webinarium, które odbędzie się 28 listopada 2017 roku o 15.00. Webinarium będzie dostępne tylko dla 100 osób, a jego zapis nie będzie później nigdzie udostępniony. Zainteresowanych odsyłam do strony zapisów

 

 

Program mentoringowy „Twój cel: Atrakcyjny wizerunek pracodawcy”

Trwają zapisy. Program rusza 01.09.2024 i potrwa do 30.06.2025.

Dowiedz się więcej! 

Kup pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy”

Zostań specjalistą employer brandingu i samodzielnie opracuj strategię EB! – kurs online