Zaznacz stronę

Jak Dbać O Markę Pracodawcy Czyli Jak Przygotować Strategię Działań Employer Brandingowych
Czas trwania: 2 dni = 16 godzin

30-31 maja 2016, Warszawa

cena: 1.290 zł netto/osobę

grupa warsztatowa: od 3 do 10 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Omawiane zagadnienia:

1. Geneza employer brandingu:

a. Wpływ marketingu relacji i ekonomii doświadczeń

b. Wpływ zarządzania ludźmi – idea kapitału ludzkiego

2. Podejście outside-in: Punkty styku i wąskie gardła – przykłady weryfikacji wizerunku tworzonego przez firmy

a. Obsługa klienta

b. Otwartość na dialog

c. Etyka

d. Troska i odpowiedzialność o pracowników

e. Działania społeczne

3. Tworzenie strategii employer brandingowej: metoda MASTER

a. Rozumienie czym są wartości, misja, wizja firmy w praktyce – przykłady

b. Analiza sytuacji, diagnozowanie kultury organizacji, stylu przywództwa, audyt komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej

c. Określanie celów według reguły SMART

d. Rodzaje działań employer brandingowych

e. Ewaluacja działań employer brandingowych

4. Spójność działań PR z pozostałymi działaniami firmy: trade marketingowymi, marketingowymi, rekrutacyjnymi - wykorzystanie modelu VCI (Vision-Culture-Image a Identity)

5. Podstawy prawne związane z budowaniem marki pracodawcy w Polsce

6. Przenikanie komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej – prawa i zależności

a. Kiedy mocna marka korporacyjna wspiera budowanie marki pracodawcy

b. Różnice pokoleniowe w postrzeganiu działań komunikacyjnych

7. Budowanie marki pracodawcy na zewnątrz firmy:

a. Poprzez kontakty z mediami

b. Poprzez udział w projektach typu Firma przyjazna mamie, Best place to work, Top Employer, ranking Universum Top 100 Ideal Employer i inne

c. Poprzez kontakty z partnerami biznesowymi – dostawcami i odbiorcami

d. Poprzez dialog społeczny

8. Podejście inside-out – czym jest kontrakt psychologiczny i umowa osobista

9. Narzędzia budowania wizerunku pracodawcy na zewnątrz firmy:

a. Działania bezpośrednie: komunikaty prasowe, raporty, konferencje, debaty i inne

b. Działania pośrednie: konkursy, rankingi, patronaty, sponsoring, targi pracy, dni otwarte, road show

c. Dialog społeczny: negocjacje ze związkami zawodowymi

10. Narzędzia budowania marki pracodawcy – wewnątrz firmy

a. Narzędzia komunikacyjne: intranet, gazetki i biuletyny, ogłoszenia, spotkania, eventy,

b. Wolontariat pracowniczy

c. Inicjowanie akcji społecznych

11. Działania ukierunkowane na wzrost zaangażowania

12. Sytuacje kryzysowe wynikające z braku spójności działań

13. Mierniki oceny działań Employer Branding w praktyce – praktyczne vademecum

W uzupełnieniu polecamy ksiażkę Julity Dąbrowskiej "Employer Branding. Marka pracodawcy w praktyce", wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli w listopadzie 2014 roku.

Metoda MASTER to autorska metoda opracowana przez firmę Kalitero Julita Dąbrowska i opublikowana na łamach miesięcznika „Personel & Zarządzanie” nr 5/2013.

Model VCI to model opracowany przez Mary Jo Hatch i Majken Schultz, opisany przez Julitę Dąbrowską i opublikowany na łamach miesięcznika „Personel Plus” nr 12/2013.

Trener: Julita Dąbrowska

zgłoszenia i informacje: kalitero (at) kalitero.com.pl

Share This