Obowiązkowa pozycja w biblioteczce HR-owca!

książka “Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”

tylko za 52 zł (plus koszty przesyłki)

 

Oto druga książka Julity Dąbrowskiej, która miała swoją premierę w dniu 19.10.2016 – w dniu 6. Forum Employer Brandingu.

Jej tytuł „Praktyka Employer Brandingu. Rozmowy z menedżerami” zdradza, że są to przede wszystkim wywiady z menedżerami firm w Polsce – z prezesami i dyrektorami HR.

Ale nie tylko. Książka składa się z 10 rozdziałów, każdy poświęcony innemu zagadnieniu, każdy inspirowany wywiadem z ciekawą osobą. To efekt 1,5-rocznej pracy autorki. To pokazanie jak szeroko można patrzeć na zagadnienie budowania marki pracodawcy w praktyce. Polscy menedżerowie rzadko używają określenia employer branding, jest ono obco brzmiące, a jeżeli jest już stosowane to w rozmowach z profesjonalistami: HR-owcami i PR-owcami.

Zdaniem Julity Dąbrowskiej na kwestie budowania marki pracodawcy można spojrzeć poprzez następujące zagadnienia: budowanie kultury zaufania, troskę o klienta wewnętrznego, zarządzanie zmianą, wdrażanie nowych menedżerów, wsłuchanie się w podwładnych, rozwijanie pasji pracowników, zastosowanie coachingu i mentoringu, zmianę formuły oceny rocznej pracowników, budowanie relacji w biznesie. Każda z przeprowadzonych rozmów odzwierciedla jeden wątek tematyczny. Ponadto autorka przygotowała krótkie podsumowanie każdej rozmowy, dając szerszy obraz poruszanego tematu.

Książkę polecają:

„Jeśli szukasz jedynie teorii i koncepcji to nie tu. Ręczę natomiast, że znajdziesz praktyczne historie opowiedziane przez ciekawedoświadczone osoby. To jak zmienia się zarządzanie zasobami ludzkimi z perspektywy osób związanych z HR, jaki wpływ wywiera budowanie marki pracodawcy na dzisiejszych pracodawców i jakie wnioski z tych zmagań wyciągają jest inspirujące i budujące.” – Rafał Tyburcy, Dyrektor ds. Zarządzania Personelem w Grupie ABC Data

„To lektura ciekawa z racji bogatego materiału źródłowego dotyczącego roli menedżerów w kształtowaniu kultury i wizerunku organizacji. Wśród wielu czysto teoretycznych opracowań na polskim rynku, zdecydowanie wyróżnia ją zainteresowanie prawdziwymi organizacjami i wyzwaniami z jakimi mierzą się pracujący w nich liderzy. Mogę polecić tę publikację każdemu, kto wiedzę o modelach i procesach zarządzania chciałby uzupełnić o rzetelne dane empiryczne dotyczące tego jak faktycznie przebiegają te procesy w dynamicznym środowisku biznesowym.” – Marcin Łączyński, Wiceprezes zarządu firmy TMresearch

„To lektura obowiązkowa dla wszystkich liderów organizacji. Autorka doskonale uchwyciła podstawową zasadę, która jest jednocześnie warunkiem koniecznym aby odnieść sukces employer brandingowy – marka pracodawcy musi być spójna z marką korporacyjną. Imperatywem zatem jest, aby działania w tym obszarze były spójne z innymi procesami i działania w organizacje. A to lider firmy ma na nie największy wpływ, dlatego też rozmowy z  prezesami to zdecydowanie najlepszy sposób, by pokazać najlepsze praktyki budowania marki pracodawcy.” – Joanna Ciszewska, CEO firmy Stratea Consulting

Wybrane recenzje:

Książkę można kupić online w cenie 66 zł brutto, stanowiącej sumę kwoty zakupu książki tj. 52 zł z vat oraz opłaty za przesyłkę pocztową tj. 14 zł.  

Tylko w dniach 16-24.04.2018 – z okazji Dnia Książki – cena książki wraz z przesyłką (na terenie Polski) wynosi tylko 42,50 zł. 

Julita Dąbrowska

Jest autorką dwóch bestsellerów. Książka “Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” ukazała się w 2014 roku i już jest niedostępna (nakład wyczerpany), zaś kolejna “Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami” w 2016 roku. Od 2011 roku corocznie organizuje Forum Employer Branding. Prowadzi blogi. Dzieli się swoją bogatą wiedzą i ponad 25-letnim doświadczeniem w trakcie szkoleń i kursów stacjonarnych i online.

Książkę powinien przeczytać każdy, kto zajmuje się prowadzeniem biznesu, kto chce budować swoją firmę w oparciu o najwyższe standardy i kto wierzy, że podstawę sukcesu stanowi dobrze dobrany i zorganizowany zespół ludzi. Po lekturę powinni sięgnąć także specjaliści employer brandingu – aby dobrze zrozumieć potrzeby pracodawców na współczesnym, dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. (fragment recenzji)

Justyna Dąbrowska

publicrelations.pl

Książka w 100% dotyka tematu EB, i to z bardzo praktycznej strony. Choć interlokutorami są przedstawiciele najrozmaitszych organizacji, na pewno znajdziesz tam wiele praktycznych rad, które z powodzeniem będziesz mógł zastosować w swojej małej lub dużej organizacji.

Daria Siwka

blog BardzoHR

Dużą zaletą publikacji jest jej różnorodność zarówno pod względem poruszanych tematów (zaufanie, empowerment, komunikacja wewnętrzna, EVP, ocena okresowa etc.), jak i punktów widzenia. Wynika to z faktu, iż rozmówcy autorki to doświadczeni i zaangażowani menedżerowie z różnych branż (alkoholowej, IT, wydawniczej, transportowej etc.), jak również obszarów organizacji (prezesi i założyciele firm, szefowie HR, dyrektor generalny, dyrektor ds. logistyki). Ponadto wszyscy w interesujący sposób odpowiadają na pytania uchylając rąbka tajemnicy, jak na co dzień funkcjonują ich organizacje i gdzie leżą źródła ich sukcesu. Czytelnik może dowiedzieć się m. in. czym zajmuje się dział Culture, czy wiedza z zakresu filozofii pomaga zrozumieć istotę biznesu i jak organizacje powinny zachować się w obliczu przejęcia, aby wyjść zwycięsko z tej sytuacji.  Ponadto warto zwrócić również uwagę na fakt, że książka „Praktyka Employer Brandingu. Rozmowy z menedżerami” jako jedna z niewielu pozycji z tego obszaru pokazuje nam polską rzeczywistość biznesową.

Marta Gochnio

Dyrektor ds. Programowych, HR First Magazine

Share This