fbpx

Nowość: ebook „Jak opracować propozycję wartości EVP, by wyróżnić pracodawcę?”

Kiedy rozmawiam z HR-owcami i PR-owcami na temat employer brandingu, to bardzo często powraca pytanie – jak faktycznie wyróżnić pracodawcę. Kiedy jest pewność, że to co robimy to dobrze robimy.

Po co właściwie firmy chcą kształtować markę pracodawcy? A może wystarczy tylko zadbać o pozytywny wizerunek pracodawcy? Co to w ogóle znaczy proces budowania marki?

Marketerzy poszukują odpowiedzi na te pytania od lat i już zgromadzili pokaźną wiedzę. Można z niej czerpać i stosować w praktyce. O zaletach brandingu napisano już wiele książek i artykułów. Jest wiele dróg prowadzących do wyróżnienia pracodawcy, ale z myślą o tych, którzy mają wątpliwości, ich wiedza marketingowa jest niewielka lub nie mają z kim na ten temat porozmawiać powstaje właśnie nowy ebook.

Przygotowując diagnozę organizacji, a następnie opracowując strategię czy plan działań employer brandingowych korzystam z autorskiej macierzy MASTER. Pozwala mi to uporządkować informacje, jak również stworzyć unikalną propozycję wartości pracodawcy – czyli EVP.

Czym jest EVP? Dla jednych to Employer Value Proposition, a dla innych Employee Value Proposition, a nawet Employment Value Proposition. Język angielski jest niezwykle plastyczny w tworzeniu nowych określeń 🙂

Różnice wynikają z różnych podejść, albo zależy nam na kształtowaniu marki pracodawcy, albo chcemy utrzymać pozycję pracodawcy z wyboru. Odsyłam zainteresowanych do innych moich artykułów, w których omawiam te podejścia.

Bez wątpienia temat employer brandingu zyskuje na znaczeniu, ale praktyczne informacje są raczej publikowane na blogach HR-owców niż w jednej zwartej pozycji.

Dlatego powstaje ebook „Jak opracować propozycję wartości EVP, by wyróżnić pracodawcę na rynku pracy?”

Czasami chcemy mieć wszystko w jednym dokumencie.

Co będzie zawierał mój nowy ebook? Początkowo myślałam o trzech rozdziałach, po rozmowach z HR-owcami ostatecznie materiał zostanie pogrupowany w 4 części.

Ebook “Jak opracować propozycję wartości EVP” składać się będzie z czterech części:

– dlaczego Twoja firma potrzebuje EVP, czyli propozycję wartości? co to jest EVP – Employer / Employee Value Proposition i jaki to ma związek ze strategią marki pracodawcy? 

– skąd czerpać informacje i inspiracje na temat unikalnej propozycji wartości i co brać pod uwagę przy jej tworzeniu? jak prowadzić badania ilościowe i jakościowe, by zdobyć niezbędne informacje? 

– jak utwierdzić się, że wypracowana propozycja wartości rzeczywiście pomaga wyróżnić pracodawcę na rynku pracy i przyciąga właściwe osoby do firmy? 

– jak komunikować EVP wśród pracowników i kandydatów, by przyciągać właściwe osoby do firmy? 

Co znajdzie się w ebooku:
– materiały wprowadzające i wyjaśniające
– szablony do zastosowania
– opisy dobrych przykładów z polskiej i międzynarodowej praktyki.

Forma ebooka pozwala na publikację listy pytań do samodzielnego opracowania. A właśnie o to chodzi, by opracować unikalną propozycję, a nie kopiować listę atrybutów konkurencji. EVP to walka na słowa i symbole, a te mają moc przyciągania ambitnych ludzi, stawiania sobie ambitnych celów i ich realizowania.

Jeśli chcesz poznać odpowiedź czy propozycja EVP dla Twojego pracodawcy jest dobra, to przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie – czy dzięki niej szybciej, efektywniej realizujesz cele employer brandingowe. Jeśli nie, to nie wahaj się zmienić EVP. Prawdą jest, że dobre EVP jest aktualne na lata, ale również prawdą jest, że opracowanie dobrego EVP może zająć lata.

Jeśli nie chcesz czekać na ebooka to polecam Twojej uwadze zapis webinaru z 27.06.2018. W ciągu 90 minut opowiadałam jak opracować EVP, ale z uwagi na brak czasu nie opowiadałam jak korzystać z metod badawczych – ilościowych i jakościowych – by pozyskać wartościowe dane. Opiszę to w ebooku.

PRODUKT NIEDOSTĘPNY. Polecam kurs online „Jak opracować EVP w 5 krokach?”

Archiwum wpisów od 2011 r.

20 porad jak opracować EVP

Zebrane w jednym poście porady jak opracować propozycję wartości EVP, by wyróżnić pracodawcę na rynku pracy.

Kup dostęp do webinaru "Jak opracować EVP?"

To zapis 90-minutowego webinaru na temat „Jak opracować EVP, by wyróżnić pracodawcę na rynku pracy”. Poznaj ofertę!