Zaznacz stronę

Specjalista ds. employer brandingu powinien stale uzupełniać swoją wiedzę, by czerpać inspiracje do inicjowania i realizowania nowych projektów związanych z budowaniem marki pracodawcy.

W księgarniach, także tych online, jest wiele pozycji, po które warto sięgać. Ja dostaję e-maile od HR-owców z pytaniami co warto czytać. Dlatego też przygotowałam własną subiektywną listę książek, szczególnie polecaną specjalistom employer brandingu, którą będę stale uzupełniać. Oto ona:

(lista alfabetyczna, według tytułów)

  • “Brand from the inside” – Libby Sartain, Mark Schumann
  • “Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru” – Judith Leary-Joyce
  • “CEO – dyrektor do spraw zaangażowania” – John Smythe
  • “Corporate reputations, branding and people management” – Graeme Martin, Susan Hetrick
  • “Doktryna jakości” – Andrzej Blikle
  • “Dopasowanie człowiek-organizacja i tożsamośc organizacyjna” – Joanna Czarnota-Bojarska
  • “Ekonomia wdzięczności” – Gary Vaynerchuk 
  • “Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku” – Marek Kozłowski
  • “Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy” – Katarzyna Wojtaszczyk
  • “Empowered” – Josh Bernoff, Ted Schadler
  • “HR Marketing” – Caroline Welsing
  • “Humanistyczne wartości zarządzania” – Józef Penc
  • “Inspirująca komunikacja” – Kevin Murray 
  • “Komunikacja wewnętrzna krok po kroku” – Bill Quirke
  • “Kultury i organizacje” – Geert Hofstede
  • “Marketing 3.0” – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan + “Marketing 4.0”
  • “Na przekór stereotypom” – Ricardo Semler
  • “Obrazy organizacji” – Gareth Morgan
  • “Od dobrego do wielkiego” – J. Collins + inne książki jak “Wizjonerskie organizacje”, “Wielcy z wyboru”
  • “Podróż menedżera” – Robert Zegar, Ewa Lewczak 
  • “Po drugie klient” – Hal Rosenbluth, Diane McFerrin Peters
  • “Pokolenie X” – Douglas Coupland
  • “Po pierwsze: złam wszelkie zasady” – Marcus Buckingham, Curt Coffman
  • “Potęga wartości” – Agata Stachowicz-Stanusch
  • “Praca rządzi” – Laszlo Bock
  • “Pracować inaczej” – Frederic Laloux
  • “Sensotwórczość” – Joanna Heidtman, Piotr Piasecki 
  • “Siła nawyku” – Charles Duhigg
  • “The employer brand” – Simon Barrow, Richard Mosley
  • “The HR value proposition” – Dave Ulrich, Wayne Brockbank
  • “Taking brand initiative” – Mary Jo Hatch, Majken Schultz
  • “Trzy oblicza menedżera” – Andrzej Koźmiński, Monika Kostyra, Mary Jo Hatch
  • “W poszukiwaniu doskonałości w biznesie” – Thomas Peters, Robert Waterman
  • “Wprowadzanie zmian w organizacji” – Bert Spector
  • “Zarządzanie emocjami” – Marcin Krokowski, Piotr Rydzewski
  • “Zawód: zwycięzca” – Vadim Makarenko

Podziel się z innymi:

Archiwum wpisów od 2011 r.

Kup ebooka "Jak opracować propozycję wartości EVP?"

W lipcu 2018 roku ukazał się 64-stronicowy ebook “Jak opracować propozycję wartości EVP, by wyróżnić się na rynku pracy?” Sprawdź ofertę! 

Share This